مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

باید مردم در جامعه به اهمیت و ارزش وجودی جنگل‌ها آشنا شوند

باید مردم در جامعه با اهمیت و ارزش وجودی جنگل‌ها آشنا شوند و خود در حفظ و احیای آن نقش موثرتر داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۷۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ضرورت دارد کشاورزان، دامداران، طبیعت‌گردان و تمام کسانی‌که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند، از روشن کردن آتش جدا خودداری کرده و در صورت اجبار، حداکثر ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حریق را رعایت کنند.

خلیل آقاجانلو افزود: نیروهای دولتی و انتظامی و نظامی، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاری‌ها و همه شهروندان عزیز با مشاهده خطر آتش‌سوزی، با حساسیت لازم وارد شده و بلافاصله برای اطلاع‌رسانی از طریق سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی و خاموش کردن آتش اقدام کنند.

وی آتش‌سوزی مراتع را خسارت به ثروت ملی دانست و اظهار داشت: موارد عمدی باید شناسایی شده و با افراد خاطی برخورد مناسب صورت پذیرد تا مردم منطقه توجیه شوند که این ثروت ملی متعلق به آن‌ها است و در صورت آسیب، خودشان متضرر خواهند شد.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان دارای یک میلیون و 137 هزار هکتار مرتع است که خسارتی که به ازای هر هکتار در اثر آتش‌سوزی وارد می‌شود برابر با 10 میلیون ریال است،تصریح کرد: باید مردم در جامعه با اهمیت و ارزش وجودی جنگل‌ها آشنا شوند و خود در حفظ و احیای آن نقش موثرتر داشته باشند.

ارسال نظرات