خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: در بحث پیشگیری از تصادفات جاده‌ای 106 نقطه حادثه‌خیز شناسایی و موانع موجود در تعدادی از این نقاط برطرف شد که در سطح استان 60 دوربین پلاک خوان تدارک و نصب می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۸۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید گلستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت موجود موسسه‌های مالی و اعتباری، اظهار داشت: موسسه‌های مالی و اعتباری به لحاظ سو مدیریت بانک مرکزی در کشور به وجود آمده‌اند.

وی افزود: مسئولیت صدور مجوز، نظارت، ایجاد و تأسیس موسسه‌های مالی و اعتباری به عهده بانک مرکزی است.

گلستانی با بیان اینکه این موسسه‌ها بدون مجوز بانک مرکزی شروع به فعالیت می‌کنند، گفت: این موسسه‌ها پس از تأسیس به پیگیر مجوز از بانک مرکزی می‌شوند که بانک مرکزی باید بلافاصله مراکز بدون مجوز را به دادگستری و مراجع انتظامی معرفی کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، بیان کرد: مراکز و موسسه‌های فعال و بدون مجوز باید پلمب شوند که متأسفانه بانک مرکزی درزمینهٔ نظارت خود کوتاهی می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، گفت: در سال گذشته با تأسیس مرکز مشاوره خانواده در جهاد دانشگاهی، بنیاد خیرین سیانت از خانواده، همراهی شورای حل اختلاف و همکاری مراکز مشاوره نرخ طلاق در استان همدان برای اولین بار 6 درصد کاهش یافت.

گلستانی با تأکید بر اینکه کاهش آسیب‌های حاشیه‌نشینی از موارد حائز اهمیت است، عنوان کرد: 200 هزار نفر از مردم استان همدان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که از خدمات فرهنگی و اجتماعی کمی برخوردار هستند.

وی افزود: امیدواریم که با همکاری استانداری، فرمانداری، شهرداری و مسکن شهرسازی بتوانیم با اقدامات مناسب فرهنگی و تغییر ساختار فیزیکی شهر خدمات فرهنگی و اجتماعی مناسبی در حاشیه شهرها ایجاد کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، بیان کرد: طرح آفتاب ویژه سربازان نیروهای انتظامی و نظامی در پادگان‌های نوژه، قهرمان و پادگان‌های سپاه پاسداران برای سربازان اجرا شد که هدف از اجرای این طرح ارتقای آگاهی‌های عمومی آموزش‌هایی پیشگیرانه بود.

گلستانی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری آموزش‌وپرورش در آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزی و خانواده‌های آن‌ها کلاس‌های برگزار شد، گفت: کارگاه‌های آموزشی برای 18 هزار فرهنگی در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار و 4 هزار و 500 جلد کتاب در این راستا توزیع شد.

وی تأکید کرد: در سال گذشته 67 محیط آلوده به تولید و توزیع مداد مخدر با مشارکت بسیج و سازمان اطلاعات سپاه و بسیج محلات شناسایی و ناامن شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار داشت: در سال گذشته بر اساس آمار پرونده‌ها و زندانی‌ها سرقت در استان همدان 10 درصد کاهش یافت.

گلستانی با بیان اینکه در سال گذشته از حفر 783 چاه غیرمجاز جلوگیری شد، افزود: در این راستا 325 چاه غیرمجاز مسدود شد که استان همدان در انسداد چاه‌های غیرمجاز پیشرو بوده است.

وی گفت: در مقابله با قاچاق کالا اقدامات پیشگیرانه‌ای نظیر راه‌اندازی سامانه شناسنامه و کددار شدن انبارها راه‌اندازی شد که تا چهار ماه آینده تمامی انبارهای استان دارای شناسنامه و کد شناسایی می‌شوند.

گلستانی عنوان کرد: در بحث پیشگیری از تصادفات جاده‌ای 106 نقطه حادثه‌خیز شناسایی و موانع موجود در تعدادی از این نقاط برطرف شد که در سطح استان 60 دوربین پلاک خوان تدارک و نصب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بحث جلوگیری از تصادفات جاده‌ای اصلاح جاده‌ها و موانع انجام شد، افزود: تعداد کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در استان همدان از 800 نفر به 500 نفر کاهش یافته است.

گلستانی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های ما اجرای صحیح قانون پیش‌فروش ساختمان است، گفت: اقداماتی در این راستا صورت گرفته است که بنگاه‌های املاک نمی‌توانند قراردادهای پیش‌فروش ساختمان را بنویسند و افراد برای تنظیم سند باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در راستای پیگیری معوقه‌های بانکی، مالی و دارایی امسال همایش مبارزه با پول‌شویی در استان همدان برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان تأکید کرد: از 10 جرم اول در استان همدان توهین به اشخاص با 13 هزار و 596 پرونده به دلیل کم بودن آستانه صبر افراد در رده اول جرائم استان قرار دارد و جرائم عمدی با دو درصد افزایش نسبت به سال 94 در رده دوم قرار دارد.

گلستانی تصریح کرد: در سال گذشته در مطالبه وجه چک 39 درصد، مطالبه خسارت 16، مطالبه مهدیه 37، احضاریه‌های پرداخت و هزینه دادرسی 7، تأمین خواسته 31 کاهش و مزاحمت‌های تلفنی 20 درصد و جعل 3 درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: بیشترین آمار طلاق در استان همدان توافقی است که این آمار 5 دهم درصد افزایش یافت و در سال گذشته از 400 پرونده تشکیل شده 21 مورد سازش انجام شد که 32 درصد از عوامل دیگر طلاق مربوط به عدم داشتن مهارت‌های گفت‌وگوی صحیح در بین زوج‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به موضوع آبیاری سبزی‌های استان با آب فاضلاب، بیان کرد: متأسفانه ب گسترش شهرنشینی رودخانه‌های جاری درون شهرها و حق آب کشاورزان به آب فاضلاب آلوده شد.

گلستانی تصریح کرد: موضوع دیگری که کشاورزان را راغب به آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب کرد رشد سریع سبزی‌ها با فاضلاب بود و امروز در تمامی استان‌ها سبزی‌ها آلوده هستند که این امر نیازمند بررسی کارشناسی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود آبیاری سبزی‌ها سلامتی مردم در خطر است که باید شورای قضایی کشور با اقدامات جدی در این راستا انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات