مراجعه به متن اشعار اجرا شده پر واضح است که هیچ توهینی در کار نبوده و بلکه این همان روحیه ایست که مولا امیرالمومنین(ع) تلاش می‌فرمود تا به مؤمنین تزریق کند که در برابر کجی های حاکمان از صراط مستقیم شجاعانه بایستند.
کد خبر: ۸۸۷۹۴۹۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،در تاریخ تشیّع در مکتب اهل بیت شاعرانی ظهور کردند که در برابر ظلم‌ها و کجی های حاکمان، زبان برنده و گویای اهل بیت پیامبر (ص) بوده اند که در این راه خطرات و سختی هایی نیز متحمل شده اند.

کمیت ها و فرزدق ها و دعبل ها، کسانی بودند که با زبان هنر شعر، حقایق را برای مردم بیان می‌کردند و این همان «آتش به اختیاری» بود که توسط مجاهدان فرهنگی ائمه اطهار (ع) در جامعه اسلامی آن روز، اتفاق می افتاد.

آنچه فرزدق در وصف امام سجاد(ع) در کنار خانه کعبه در برابر هشام بن عبدالملک سرود یا آنچه دعبل خزاعی در هجو معتصم عباسی بیان کرد که گویند همان سبب قتل او گردید، از همین قبیل است.

امروز هم اقدام مدّاح جوان و انقلابی برادر، دکترمیثم مطیعی در مراسم نماز پرشکوه عید سعید فطر انجام داد باز هم از همین قبیل بود و اما اینبار خطاب به برخی مسئولان نظام که از آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری زاویه های جدی پیدا کرده اند، دردرون انقلاب، و ازباب «النصیحة لائمة المسلمین» و این نمونه ای بود از همان یافتن خلل و فرج و اقدام انقلابی فرهنگی بصورت آتش به اختیار.

هرچند برخی سعی میکنند با حاشیه بازی، جوسازی کنند و سرگرمی های کاذب سیاسی درست کنند که مثلا به فلانی توهین شد و چه. اما با مراجعه به متن اشعار اجرا شده پر واضح است که هیچ توهینی در کار نبوده و بلکه این همان روحیه ایست که مولا امیرالمومنین(ع) تلاش می‌فرمود تا به مؤمنین تزریق کند که در برابر کجی های حاکمان از صراط مستقیم شجاعانه بایستند.

آنچه در خطبه صفین، ۲۰۷ نهج‌البلاغه«فیض» و جمله معروف «والنصیحة فی المشهد والمغیب» حضرت در خطبه ۴۵، آمده است شاهدی بر این مدعاست . اما آنچه تنهادر این میدان حائز اهمیت است آن است که در عملکردها باید مراقب بود تا فرصت بهره برداری برای طلبکاران پوچ اندیش بیشتر از جریان انقلابی فراهم نیاید.

لذا اعتقاد بنده بر آن است که اشاره و حمله به افراد به جریان دوقطبی سازی قوت خواهد بخشید پس بجای کوبیدن شخص باید جریان و شعارها و تفکرات را هدف قرار داد.

والسَّلام علی مَنِ اتّبعِ الهُدی
مهدی مهدوی نژاد
ارسال نظرات