کارشناس مسائل اقتصادی ایران گفت : وقتی این تفاوت مبنایی در تعریف تروریسم وجود دارد مسئولین ما به چه شکلی می خواهند وارد این سیستم شوند و چرا راه حل دیگری را انتخاب نمی کنند.
کد خبر: ۸۸۷۹۵۳۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی ایران با اشاره به تمدید تعلیق محدودیت ها علیه ایران در کارگروه بین الملی FATFF اظهار داشت : یکی از مسائلی که در این خصوص وجود دارد این است که بین ما و این کارگروه در تعریف تروریسم تفاوت وجود دارد و آن ها ما را کمک کننده به تروریست می دانند.
 
وی گفت : در صورتی که واقعیت مسئله این است که کشورهایی همچون سوریه و عراق مورد هجوم قرار گرفته اند و ایران تنها به آن ها کمک می کند.
 
این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد : وقتی این تفاوت مبنایی در تعریف تروریسم وجود دارد مسئولین ما به چه شکلی می خواهند وارد این سیستم شوند و چرا راه حل دیگری را انتخاب نمی کنند.
 
رزاقی با اشاره به این که چرا ما به طرف قراردادهای دو جانبه پیمان های ارزی نمی رویم ، خاطر نشان کرد : در حال حاضر حدود ۴۰ الی ۵۰ کشور این کار را انجام داده اند و با این کار شرایطی به وجود می آید تا ما با پول داخل کشور خود با کشورهای دیگر مبادلات کالا انجام دهیم.
 
وی عنوان کرد :  چرا باید اقتصاد کشورمان به گونه ای اداره شود که این چنین ارز دارای اهمیت شود ؟ امروزه ایران همه چیز را از کشورهای دیگر وارد می کند و تولیداتش هم تمام مواد اولیه و ماشین الات آن از خارج وارد می شوند و این بدان معناست که اقتصاد ضربه پذیر و شکننده است.
 
کارشناس مسائل اقتصادی ایران ادامه داد : ما در کشور فقط نفت خام را استخراج می کنیم و منابع مان در پتروشیمی را صادر می نمایم که این را تولید نمی گویند زیرا دلار ارزان را برای واردات می دهیم و همه چیز هم تحت تاثیر این واردات قرار می گیرد حال باید پرسید چرا این کار را تغییر نمی دهیم تا به خود اتکایی و استقلال اقتصادی برسیم.
 
رزاقی توضیح داد : مسئولین ما همه این مسائل را می دانند و باز اصرار دارند که با این کارگروه بین المللی FATF ارتباط داشته باشند ، مسئولین ما می دانند که آن ها می خواهند شرایطی را به وجود آورند که در داخل ایران همه بانک ها پول هایی را که سپاه و نهادهای دیگری انتقال می دهند را به خارجی ها گزارش دهند و اجازه این نقل و انتقالات ها با تایید آن ها باشد .
 
وی افزود : حال سوال این است که چرا و به چه دلیلی مسئولین ما باید این وضع را قبول کنند ؛ به نظر می آید ما با مسئولینی روبرو هستیم که مفهوم استقلال اقتصادی و عنوان الگوی اقتصادی که در جمهوری اسلامی ، قانون اساسی و اندیشه های اسلامی مطرح شده است را نمی شناسند و می خواهند همان سیاست های تعدیل سرمایه داری صندوق ملی پول را که از زمان دولت سازندگی در پیش گرفته اند را اجرا کنند .
 
کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد : حال این مشکلات بر می گردد به یکسری مسائل بسیار بنیادی تر که در ذهن مسئولین کشور ، وزرا و نمایندگان مجلس وجود دارد ؛ زیرا عدم اعتراض نمایندگان مجلس به این که چرا ما باید در این خط حرکت کنیم و چه دلیل دارد که همه نقل و انتقالات ارزی ایران با دلار انجام شود هم یکی دیگر از مشکلات است.
 
رزاقی در پایان اظهار داشت : مطمئنا هر چه زمان بگذرد و این روند ادامه داشته باشد، ما زمانی را از دست می دهیم که برای اقتصاد مالی ما بسیار مهم است ؛ چرا نفت ما خام فروخته می شود و دولت وابستگی به نفت دارد ؟ چرا کالاهای مصرفی ما واردات می شوند و در آخر چرا از پولدارها مالیات گرفته نمی شود .
 
انتهای پیام/
 

آرمان کرمان

ارسال نظرات