همزمان با اولین ماه فصل تابستان برداشت محصول هندوانه از مزارع کشاورزان اصلاندوز آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۷۹۵۹۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار، اصلاندوز مغان یکی از مناطق مهم در کشت و تولید محصولات جالیزی در شمال استان اردبيل است و در بین محصولات جالیزی هندوانه جزء بالاترین رقم تولید منطقه را به خود اختصاص داده است.

هندوانه مغان از جمله اصلاندوز که در سطح استان و کشور قابل مطرح است از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار بوده بطوریکه محصولات برداشت شده علاوه بر استفاده در داخل استان به سایر استانها از جمله تبریز،تهران، زنجان و اهر صادر می شود.

کاشت محصول هندوانه در اسفند ماه سال 95 در اصلاندوز آغاز و در اوایل تابستان سال 96 نیز برداشت می شود که بر اساس پیش بینی امسال از سطح 80 هکتار از اراضی کشاورزان این خطه مرزی حدود 4 هزار تن محصول هندوانه برداشت شود.

هندوانه دارای 50 نوع می‌باشد که یک نمونه از آن هندوانه کریمسون سوییت است که در ایران با نام هندوانه زرد یا هندوانه آناناسی شناخته می‌شود و تنها دلیل رنگ آن این است که در این نوع هندوانه رنگدانه لیکوپن (عامل رنگ قرمز در هندوانه، گریپ فروت و گوجه فرنگی) وجود ندارد.

مزه هندوانه زرد با مزه هندوانه قرمز تا حدودی متفاوت و شیرین است. این نوع هندوانه در مناطق جنوبی ایران از جمله چابهار (استان سیستان و بلوچستان) و دشت جگین شهرستان جاسک (استان هرمزگان) کشت می‌شود.

هندانه آناناسی در اصلاندوز مغان نیز به لحاظ دارا بودن آب و هوای گرم و مرطوب تولید شده و برای فروش به استانها حمل می شود که بنا به گفته کشاورزان استان آذربایجان شرقی مشتری اصلی این نوع هندوانه است.

به خاطر داشته باشید که هندوانه قرمز(لیکوپن) برای پیشگیری از سرطان و هندوانه زرد آناناسی(لوتئین) برای سلامتی چشم های شما سودمند است.

ارسال نظرات