مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان:

دریافت پاسخ استعلام باعث طولانی شدن در صدور مجوز سرمایه گذاران است

یکی از دلایل طولانی شدن فرآیندهای صدور مجوز برای سرمایه گذاران متقاضی، زمانبر بودن دریافت پاسخ استعلام هاست.
کد خبر: ۸۸۷۹۶۰۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری یک گام اساسی برای بهبود فضای کسب و کار و آسان سازی صدور استعلام های مورد نیاز سرمایه گذاران است.

ابوالفضل عباسچیان افزود: یکی از دلایل طولانی شدن فرآیندهای صدور مجوز برای سرمایه گذاران متقاضی، زمانبر بودن دریافت پاسخ استعلام هاست.

وی یادآورشد: در این زمینه انجام اقداماتی جهت ارتقای هماهنگی بین دستگاهی، کاهش مراجعه به دستگاه های اجرایی، مشخص کردن مهلت های زمانی خاص برای مراحل مختلف فرآیند و ایجاد قابلیت پیگیری و رصد پرونده های در گردش می تواند در تسهیل و تسریع امور کمک بسزایی کند.

عباسچیان با بیان اینکه یکی از رویکردهای ممکن استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری است، اظهار کرد: زمانبندی هر مرحله از فرآیند، موجب شناسایی مراحل زمانبر شده و در نهایت ایجاد امکان رصد روند رسیدگی به پرونده ها با امکان دریافت گزارش های سیستمی به صورت بر خط بسیاری از ابهامات در خصوص دلایل طولانی شدن فرآیندها را رفع می کند و در صورت لزوم منجر به ارایه اصلاحات و راهکارهای بهتر می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان مسئولیت اصلی پنجره واحد سرمایه گذاری را تعیین این زمانبندی و رصد روند رسیدگی به پرونده ها خواند و گفت: ایجاد شفافیت، تسریع و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوزها و پاسخگویی به استعلام ها از مهمترین اهداف راه اندازی این سیستم است.

وی خاطرنشان کرد: زمانبندی مراحل و مدیریت زمان در جهت رسیدن به حداقل زمان ممکن در تکمیل پرونده ها و به حداقل رساندن مراجعه های حضوری سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف راه اندازی سامانه پنجره واحد محسوب می شود.

عباسچیان ادامه داد: مشخص کردن و دریافت تمامی مدارک و مستندات لازم جهت تکمیل پرونده در شروع فرآیند، ایجاد شفافیت و امکان پایش روند گردش درخواست ها به صورت برخط و جلوگیری از دریافت استعلام های تکراری در دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف فعال سازی این سامانه به شمار می آید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: بیشترین زمان برای صدور استعلام ها در بخش تغییر کاربری زمین و واگذاری زمین های ملی صرف می شد که با استقرار سیستم الکترونیکی پنجره واحد سرمایه گذاری این مدت زمان به حداقل 45 روز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: پیش از این زمان صدور این 2 استعلام حتی به 2 سال زمان هم نیاز داشت که خود منجر به گریز سرمایه گذاران می شد.

ارسال نظرات