شاخص برخورداری روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از آب شرب سالم حدود ۶ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۸۷۹۶۴۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان با بیان اینکه خدمات‌رسانی در رشد ۶ درصدی شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شربحوزه آب تعطیل بردار نیست گفت: با افزایش جمعیت و کاهش منابع آبی چالش‌های پیش روی آب و فاضلاب روستایی دوچندان شده است.

فیض‌الله پاسره با اشاره به رشد حدود 6 درصدی شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب سالم ادامه داد: در چند سال اخیر توجه ویژه ای به آبرسانی به روستاهای کشور به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 76 طرح آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان دراستان در حال اجرا است.

پاسره افزود: با نگاه ویژه دولت و تلاش نمایندگان استان، 38 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان تخصیص یافت که با این رقم عملیات 18 مجتمع بزرگ و 7 طرح تک روستایی با پوشش 471 روستا با جمعیتی بالغ بر 107 هزار نفر در حال اجراست و 4 مورد آنها نیز به پایان رسیده است.

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سال جاری نیز جمعا 40 میلیارد تومان طرح آبرسانی روستایی تعریف می کنیم.

پاسره از مردم خواست با توجه به کاهش منابع آبی و خشکسالی های اخیر از هدر روی آب و مصارف آن در کشاورزی و باغداری جداً خودداری کنند تا در گذر از فصل گرم سال با چالش جدی روبرو نشوند.

ارسال نظرات