خبرهای داغ:
با حضور مسئولین و جمعی از کشاورزان جلسه بررسی بحران آب و چاه های غیر مجاز دشت قلعه تل و باغملک در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد
کد خبر: ۸۸۷۹۶۵۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
امیری رئیس جهاد کشاورزی باغملک در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد : ممنوعیت کشت وجود ندارد ، بلکه محدودیت و مدیریت آب در دشت قلعه تل وجود دارد به علت اینکه بحران آب در این منطقه بوجود آمده و حدود ۲۰ تا ۳۰ روستا دچار مشکل  بی آبی شدند.

 

وی افزود : در این جلسه به کشاورزان توصیه شد کشت های پرمصرف استفاده نکنند و کشت های کم مصرف تابستانه مانند انواع حبوبات و صیفی جات و ذرت با کشت نواری انجام دهند.

 

امیری در خصوص کشت هندوانه در این منطقه بیان کرد: برای کشت هندوانه ممنوعیت اعلام نشد ولی  کشت این محصول پر مصرف است و جز سیاست های وزارت خانه نیست زیرا برای هر کیلو هندوانه ۷۰ لیتر آب مصرف می شود که اگر ارزش گذاری که شود به ضرر منابع آبی ست پس کشاورزان باید به سمت کشت علمی بیایند.

 

رئیس جهاد کشاورزی باغملک در خصوص چاه های غیر مجاز گفت: حدود ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در قلعه تل و ۵۰ تا ۶۰ چاه در کل شهرستان وجود دارد که این چاه های غیر مجاز در اسرع وقت باید پلمپ شوند.

 

وی در ادامه بیان کرد : در صیدون و میداوود آبهای سطحی وجود دارد و اگر آب باشد کشت می شود و ممنوعیتی وجود ندارد اکنون آبخوان قلعه تل در حد بحران قرار گرفت که لازم است کشاورزان از روش های علمی استفاده کنند و کشت هایی که متناسب این فصل هستند و ارزش اقتصادی دارند استفاده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها