خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: امروز هیچ کاری واجب تر از دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای و آرمان های آن نیست و نباید تصور کرد خداوند تنها شهدا را برگزیده چراکه در روز قیامت همه مواخذه خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۷۹۶۹۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
امروز هیچ کاری واجب‌تر از دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار علی شادمانی در آیین نکوداشت اسوه صبر و انتظار ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و همچنین سردار شهید «حاج حسین همدانی» اظهار داشت: برگزاری مراسماتی در شأن خانواده شهدا و قدرشناسی از آنان بسیار پسندیده است اما این مراسمات قدرشناسی از مکتب حضرت زینب کبری(س) است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها خانواده شهید «همدانی» با بیان اینکه جامعه امروزی بیش از هر زمان دیگر نیازمند مجاهدت بانوان است، عنوان کرد: همسر شهید «همدانی» می‌تواند سرمشقی برای بانوان کشور اسلامی ما باشد تا خود را وقف اسلام، انقلاب، راه شهیدان، نهضت امام کبیر و همراهی با رهبر انقلاب کنند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تقدیر از قدرشناسی و وفاداری مردم همدان بیان داشت: ما لحظه ای از وفاداری و همراهی شما غافل نیستیم که اگر غافل باشیم ره به گمراهی برده ایم.

وی با بیان اینکه خاطره گویی و مصاحبه همسران شهید همچون همسر شهید «همدانی» برای این است که راه شهدا هموار و پررنق شود و پیروان میلیونی داشته باشد، عنوان کرد: بانوان عرصه انقلاب وفاداری و درسی که حضرت زینب (س) داده به خوبی آموختند.

سردار شادمانی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) بانوی مجاهد است که واقعه کربلا را در تاریخ زنده نگه‌داشت و بزرگواری و مجاهدت این بانوی اسلام تحت الشعاع عظمت امام حسین(ع) قرار گرفت، افزود: پا گذاشتن در راه حضرت زینب سخت ‌تر از پا گذاشتن در راه سرور و سالار شهیدان است.

وی در ادامه سخنان خود در تشریح فعالیت ها و عملکردهای تاثیرگذار شهید «همدانی» با اشاره به ویژگی شخصیتی ممتاز بودن ایشان یادآور شد: ایشان بنیانگذار کارهای عظیم و ماندگار است.

* تاسیس تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان یکی از مهم ترین اقدامات شهید «همدانی»

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء به فعالیت های سردار «همدانی» در راستای تقویت سپاه استان همدان اشاره و عنوان کرد: در سال 58 وقتی ما از کردستان به همراه جمعی از همراهان خسته و پریشان خاطر به همدان برگشتیم و به دلیل مظلومیت ها و نداشتن امکانات در آن جبهه دشوار با فرمانده سپاه وقت استان همدان صحبتی داشتیم تا او را ترغیب به استفاده از ظرفیت های سپاه پاسدران و استان همدان در جهت تقویت سپاه استان نماییم، ایشان سردار «همدانی» را به عنوان امور پشتیبانی سپاه همدان انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در این شرایط برای اولین بار بود که نام سردار «همدانی» به گوشمان رسید، که ایشان پس از بر عهده گرفتن مسئولیت پشتیبانی سپاه همدان با اقدامات و مدیریت خود سبب تقویت سپاه به فرموده فرمانده وقت سپاه همدان شدند و ثمره این انتخاب را همگی چشیدند.

سردار شادمانی با بیان اینکه سردار «همدانی» در بین سپاهیان همدان با ارتشیان غیور در کرمانشاه و سرپل ذهاب توانست امکانات قابل توجهی از ارتش در اختیار سپاه همدان درجبهه قرار دهد، تصریح کرد : به پاس امکانات ایشان رونقی ایجاد و رزمندگان قدرتی گرفتند تا بتوانند با استواری و مقاومت با دشمن به نبرد بپردازند و او را به عقب برگردانند.

وی تاسیس و راه اندازی تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان را به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات شهید همدانی دانست و بیان داشت: تا زمانی که ایشان به فرماندهی تیپ منصوب شوند ما انسجام و سازماندهی نداشتیم و در قالب گروهان و نهایتا دسته گروهان در جبهه کردستان و غرب حضور داشتیم.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء یادآور شد: با مدیریت و فرماندهی خوب سردار «همدانی» این تیپ دراسرع وقت راه اندازی و در جبهه حضور پیدا کرد که اولین عملیات موفق او در والفجر2 درداخل استان سلیمانیه عراق بود.

وی به حضور موثر شهید «همدانی» در تیپ محمد رسول الله(ص) تهران اشاره و اظهار کرد: «حاج محمود شهبازی» و جمعی از رزمندگان در تاسیس این تیپ نقش بسیار تعیین کننده ای داشتند و با مدیریت و همراهی با بسیج امکاناتی که از همدان به سوی آن می بردند وهمچنین با تجربه ای که در جبهه غرب به دست آمده بود تاثیر حضو سردار «همدانی» و فرماندهان همدان در این تیپ که خط شکن در عملیات فتح المبین ، بیت المقدس و فتح خرمشهر بود، حقیقتا چشمگیر است.

* تشکیل سازمان بسیج در کشور جنگ‌زده سوریه از اقدامات مؤثر شهید «همدانی»

سردار شادمانی در ادامه فعالیت ها و عملکردهای موفق و ماندگار سردار شهید «همدانی» به تاسیس حسینیه ثارالله(ع) در همدان، تاسیس هیئت انصار الحسین(ع) همدانی‌های مقیم تهران اشاره و بیان کرد: از مهمترین اقدامات فرهنگی ایشان راه‌اندازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان است که سردار «حمید حسام» نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده و من از کارهای بزرگ ایشان برای ماندگاری آن حماسه بی نظیر 8 سال دفاع مقدس تلاش می کنند و خدمات بزرگی را ارائه داده اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: به همت همین بزرگان بنیاد حفظ آثار همدان از دیگر استان های بزرگ کشور دیگر پیشی گرفت که در پرتو این اقدام بزرگ ، دستاورد بزرگی حاصل شد که نمونه آن تاسیس باغ موزه دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تشریح دیگر اقدامات شهید همدانی تصریح کرد: ایشان در طول حیات خود کارهایی را انجام داده و اموری را بنیان نهادند که سبب ماندگاری و حفظ انقلاب، اسلام و تمامیت ارضی این کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: از آخرین اقدامات مؤثر ایشان تشکیل سازمان بسیج در کشور جنگ‌زده و دور از مفاهیم اسلام سوریه بود و اگر نبود این نیروی مردمی، دولت متزلزل سوریه با مجاهدت و تلاش ارتش و سایر نیروها هرگز به این سرعت نمی توانست به این دستاورد ها دسترسی یابد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تاکید بر وفادار ماندن بر راه شهیدان تصریح کرد: وفاداری به راه شهیدان این نیست که به سوگواری بنشینیم و به صورت صوری قدرشناس آنها باشیم بلکه وفاداری در ادامه راه شهیدان، ماندگاری انقلاب و دفاع در همه جبهه ها از نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که «دفاع از جمهوری اسلامی اوجب واجبات است» عنوان کرد: چنانچه امر بر دفاع از امام زمان(عج) یا دفاع از نظام جمهوری اسلامی دایر شود طبق فرموده امام(ره) دفاع از نظام جمهوری اسلامی واجب تر از دفاع از امام زمان (عج) است چرا که امام حسین(ع) برای استقرار حکومت اسلامی شهید شدند و امام زمان(عج) هم برای استقرار این حکومت ظهور خواهند کرد.

* قدردانی از خون شهیدان قدم گذاشتن در راه آنان است

سردار شادمانی قدردانی از خون شهیدان را قدم گذاشتن در راه آنان دانست و بیان داشت: خانواده شهدا تصور نکنند چنانچه شهیدی در راه خدا تقدیم کرده اند یا به سنی رسیده اند که باید بنشینند، چرا که در راه امام خمینی(ره) نشستن جایز نیست.

وی ادامه داد: همه باید قیام و با صلابت مسیر را طی کنند به ویژه خانواده های شهدا و آنهاهایی که افتخار تقدیم جانباز و رزمنده به اسلام و انقلاب را دارند .

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه جوهره فرماندهی، مدیریت و برنامه‌ریزی در وجود شهید همدانی وجود داشت افزود: ما این جوهره را همواره در جبهه ها لمس کردیم.

وی در تشریح پیام برگزاری مراسم نکوداشت «اسوه صبر و انتظار» با تاکید بر اینکه نباید لحظه ای از راه، کسوت و اندیشه و تفکر شهیدان خود را جدا کرد، افزود: امروز هیچ کاری واجب تر از دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای و آرمان های آن نیست و نباید تصور کرد خداوند تنها شهدا را برگزیده چراکه در روز قیامت همه مواخذه خواهند شد.

سردار شادمانی با بیان اینکه همه در کشور هویت خود را از نظام جمهوری اسلامی گرفته اند، ابراز داشت: راه شهیدان نیز یعنی باقی ماندن در این هویتی که شهیدان سخاوتمندانه جانشان را تقدیم کرده اند و این هویت همان دین داری، عزت خواهی، استقلال طلبی و ولایت مداری است که دغدغه شهیدان ماندن بر این هویت‌ها است.

وی اضافه کرد: آرمان های ما همان دفاع از نظام و انقلاب، استکبارستیزی، داشتن بصیرت و اگاهی و همراهی با امام خامنه ای(مد ظله العالی) است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه امروز استکبار جهانی با همه امکانات بسیج شده تا نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ما را با مشکل مواجه کند، افزود : تنها راه مصون ماندن از مشکلات و شکست دشمن همراهی با رهبر عظیم الشان است که یک دیده‌بان بی نام و با بصیرت و معلم خیرخواه و انقلابی است که امروز انقلاب را با قدرت و صلابت رو به سوی آرمان های امام(ره) و شهیدان و راه امام(ره) پیش می برد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات