رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان:
بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال 18 هزار نوآموز به دبستان خواهند رفت و این میزان نوآموز مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۸۸۷۹۷۳۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با نوبت‌دهی انجام می‌شود.

سهیلا فریقی اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از 22 خرداد با هشت اکیپ ثابت و سیار 18 هزار نفر متقاضی طرح سنجش نوآموزان را تا پایان شهریور پوشش خواهند داد و در حال حاضر این اکیپ‌ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر خدابنده و خرم‌دره فعالیت می‌کند که دو اکیپ در ناحیه یک و دو شهر زنجان و سه اکیپ دیگر نیز در شهرستان‌های خدابنده، ابهر و خرم‌دره حضور دارند.

این مسئول ادامه داد: این پایگاه‌ها به طور میانگین روزانه به 42 نوآموز در بدو ورود به دبستان خدمات ارائه می‌کنند و این کودکان و خانواده‌های‌شان باید بر اساس نوبت‌دهی که در هنگام ثبت‌نام فرزند خود در مدارس عادی توسط مدیر مدرسه از سامانه سناد و سیستم الکترونیکی سنجش اخذ می‌شود در پایگاه‌های سنجش حضور داشته باشند و این سیستم نوبت‌هی سبب شده که ارائه خدمات آسان‌تر شود.

وی افزود: پس از ماه مبارک رمضان اکیپ‌های سیار به مناطق و شهرها و روستاهای دورافتاده و کودکان را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند داد و امسال نیز بر اساس پیش‌بینی‌ها 18 هزار نوآموز به دبستان خواهند رفت و این میزان نوآموز مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

فریقی خاطرنشان کرد: آزمون و سنجش شنوایی، بینایی، دید رنگ، حس شناختی، گفتار، توان جسمی و حرکتی و نیز سنجش رفتاری از نوآموزان به عمل می‌آید و نوآموزانی که مشکلی را در این حوزه‌ها نداشته باشند برای تکمیل ثبت‌نام به مدارس معرفی می‌شوند ولی نوآموزانی که در مرحله غربالگری دچار مشکل بودند ارزیابی‌های دیگری از آن‌ها به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان یادآور شد: 2 هزار و 700 نوآموزی که زمستان پارسال در مرحله پیش‌دبستانی در طرح آزمایشی سنجش مداخله و در سنجش پیش‌دبستانی شرکت کرده‌اند، نیازی نیست که دوباره در طرح سنجش تابستانی شرکت کنند.

ارسال نظرات