قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

ایجاد شهرک صنعتی برای تولید محصولات قرآنی/ ابعاد هنری قرآن عالی‌ترین نوع تربیت نسل جوان

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: تبریز با سابقه تاریخی و فرهنگی و ظرفیتی که دارد، باید مرکز شهرک‌های صنعتی تولید محصولات قرآنی شود.
کد خبر: ۸۸۷۹۷۵۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآنی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، اظهار کرد: قرآن کریم دارای دو بعد معارفی و هنری است که با بعد معارفی، قرآن در عقلها و با بعد هنری در قلبها نفوذ کرده است؛ بنابراین زمانی میتوانیم بستری در این زمینه فراهم کنیم که در بخش هنری گامهای موثری برداریم.
وی ادامه داد: اگر ما قلبهای جوانان را با بخشهای هنری جذب قرآن نکنیم، بیگانگان با استفاده از ترفند و ابزاهای هنری ما از این ظرفیت نهایت استفاده را به عمل میآورند.
قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به پیشگام بودن تبریز در جشنواره هنرهای دیجیتالی، افزود: این یک ظرفیت عظیمی است که در شهرهای دیگر کمتر دیده میشود.
حجت الاسلام محمدی، توجه به ابعاد هنری قرآن را عالیترین نوع تربیت نسل جوان دانست و گفت: توجه به ابعاد هنری قرآن امروزه در کارآمدی دین و کارسازی قرآن نسل جوان عالی ترین تربیت برای این نسل است تا بتوانند با استفاده از این شیوه در حوزههای هنری گامهای اساسی برداشته و حقیقت قرآنی را دریابند.
وی اظهارکرد: آمادگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به منظور خدمت به قرآن در قالبهای هنری، یکی از برترین اقدامات است.
 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به ضرورت همراهی ویژگیهای ذاتی ایرانی در عرصههای مختلف هنری با محتوای غنی قرآن، ادامه داد: باید ویژگیهای ذاتی ایرانی که در عرصه هنر بینظیر است را با محتوای غنی قرآن همراه کنیم؛ زیرا که این امر راهبری نسل جوان به سوی قلههای عالی الهی و قرآنی و همچنین تحقق فطرت انسان را به دنبال دارد.
قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه هنر، نماد تعالی روح انسانی است، اظهارکرد: اقدامات قرآنی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز بینظیر است. بنابراین باید بودجهای برای فعالیت کارهای فاخر در این دانشگاه تخصیص یابد.
نمایشگاه قرآن و عترت تبریز در بخشهای مختلفی مانند آثار نفیس هنری، رسانههای دیجیتال، عفاف و حجاب، انتشارات قرآنی، کودک و نوجوان، خانواده و هنر آشپزی رمضان از سیزدهم خرداد تا نهم تیر در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز دایر بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار