با هدف احیاء رشته های مختلف صنایع دستی ، توسعه صنایع دستی بومی، تولید واشتغال و انتقال آن به نسل جدید با همکاری فنی وحرفه ای شهرستان اشکذر دوره آموزش زیلو بافی در روستای بندرآباد با شرکت هنر جویان علاقمند شروع شد.
کد خبر: ۸۸۷۹۷۶۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج اشکذر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر،مهندس محمود ادیبان، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذرتصریح کرد: جهت احیاء رشته های مختلف صنایع دستی ، توسعه صنایع دستی بومی، تولید واشتغال و انتقال آن به نسل جدید با همکاری فنی وحرفه ای شهرستان اشکذر دوره آموزش زیلو بافی در روستای بندرآباد با شرکت هنر جویان علاقمند شروع شد .

مهندس ادیبان اظهار نمود در این دوره آموزشی ،هنرجویان با گذراندن ۲۵۰ ساعت که پنچ ماه به طول می انجامد در این رشته کسب مهارت نموده و زیلوهایی با نقش ونگاره ها وطرح های مختلف در رنگهای گوناگون تولید و روانه بازار می کنند .

وی افزود این دوره با پنج دستگاه زیلوبافی در روستای بندرآباد در روزهای زوج هفته آغاز شده که با هر دستگاه دو نفر کار می کنند و با راهنمایی های مربی و آشنا شدن با اجزای دستگاه و طریقه کار با تیرها ،کمانه ها ، کلی ها و شلیت ها ، بر روی زیلو حاشیه زده و نقش اندازی می کنند و پس از بافت بنوم ها و تکمیل طرح ، زیلو را از کار بریده و پس از چله کشی دستگاه را مجداَ آماده بافت می کنند .

ادیبان ضمن تشکر از همکاری فنی وحرفه ای و شورای اسلامی روستای بندرآباد ، خواستار تداوم این دوره در طول ایام سال و فراگیر شدن دوره های آموزش صنایع دستی درسطح شهرستان شد.

ارسال نظرات