جمعه‌های انتظار؛

ویژگی منتظران در عصر غیبت

انتظار فرج یکی از ویژگی منتظران در عصر غیبت، انتظار فرج است.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۰۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرج به معنای نصرت و پیروزی، و مقصود پیروزی حکومت عدل گستری که به رهبری امام عصر(عج )تشکیل می گردد. بی تردید منتظر حقیقی کسی است که حقیقتاً خواهان تشکیل چنین حکومتی باشد؛ این خواسته آن گاه جدی و راست است که شخص منتظر عامل عدل و گریزان از ستم و تباهی باشد. در غیر این صورت، انتظار فرج در حد یک ادعا و شعار بی محتوا باقی خواهد ماند.

بدین جهت، در روایات آمده است که انتظار فرج، خود فرج است، زیرا کسی که حقیقتاً منتظر ظهور حجّت خدا و تأسیس حکومت عدل گستر اوست، زندگی خود را بر پایه عدل استوار می سازد و او انسانی است که نحوه رفتار و سیر و سلوکش در زمان حضور و غیبت امام تفاوتی ندارد و قبل از تشکیل حکومت عدل، چنین حکومتی را در زندگی خود پایدار ساخته است..

انتظار فرج در دوران غيبت يكى از امور سفارش شدۀ ائمّه عليهم السّلام است.

امير المؤمنين فرمود: منتظر فرج قائم ما مانند كسى است كه در راه خدا در خون خود غوطه‌ور شود و چنگ‌زننده به امر ما فردا در حظيرة القدس با ما خواهد بود.( سیمای جهان در عصر امام زمان (عج) ج ۱ص۳۱۹ به نقل از منتخب الأثر:ص ۶۳۲ ف ۱۰ ب ۲ ح ۱۱)

امام صادق عليه السّلام فرمود:«منتظر دوازدهمين امام،مانند كسى است كه شمشير خود را كشيده و پيش روى پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله از او دفاع نمايد. (كمال الدّين:۳۳۵/۲ ب ۳۳ ح ۵)

امام رضا عليه السّلام از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمود:«افضل اعمال امّت من،انتظار فرج است.»( كمال الدّين:۶۴۴/۲ ب ۵۵ ح ۳)

گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری، درباره انتظار فرج

* بزرگترین وظیفه‌ی منتظران

بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت میکردند، منتظران حقیقی بودند. کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده‌ی دفاع از ارزشها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته‌ی اسلام است، میتواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهای خطر قدم خواهد گذاشت. اما کسانی که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را میبازند و زانوانشان سست میشود؛ کسانی که برای مطامع شخصی خود حاضر نیستند حرکتی که مطامع آنها را به خطر میاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور میتوانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینه‌های صلاح را آماده سازد و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران 1381/07/30

*ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی

موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است... اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملتهای مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه و عجل‌الله‌فرجه)، به‌وسیله‌ی ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است.

بیانات در دیدار مردم قم 1370/11/30

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار