خبرهای داغ:
گرمای شدید و کم سابقه در خوزستان و همچنین مرکز استان عامل اصلی گرمازدگی و پرخاشگری شهروندان در روزهای گرم است با توجه به دمای این روزهای شهر اهواز بیماری گرمازدگی هم شیوع پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۴۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری بسیج خوزستان از اهواز، گرما کم سابقه این روزهای آغازین تابستان سال96، اهواز را جزء گرم‌ترین شهرهای جهان قرار داده است، دمای هوا در کلانشهر اهواز امروز به مرز 52 درجه رسید و این عامل تصمیم گیری‌های کشوری در تعطیلی زودتر از وقت اداری تمامی ادارات و بانک‌ها شد تا اینگونه در مصرف برق صرفه جویی بشود.

حالت سراب گونه جاده‌های اهواز، شهروندان کلافه از گرما، پایه‌ها و کابل‌های داغ و پر مصرف خیابان‌ها، صدای کولرها و وسایل خنک کننده و نور تیز آفتاب بر شهر تصویر این روزهای شهر اهواز است که به چشم می‌آید.

شاید بسیاری از شهروندان در این هوای گرم واکنش‌های عصبی و پرخاشگرانه از خود نشان دهند این در حالی است که آنها نمی‌دانند این حالت یکی از علائم بیماری شایع آب و هوا  گرم یعنی گرما زدگی است سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه با این بیماری مقابله شود.

با توجه به طبیعت و سابقه آب و هوایی گرم شهر اهواز اما امکانات رفاهی در این شهر بسیار اندک است به صورتی که نبود وسایل نقلیه نو و دارای سیستم‌های خنک کننده مناسب، کمبود بازارها و پاساژهای سرپوشیده، نبود بازارهای تره بار سر پوشیده و همچنین سایبان‌های شهری از جمله مواردی است که  باعث شده است تا شهروندان تنها با نارضایتی روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان را سپری کنند.

از جمله علائم بیماری شایع گرمازدگی در تابستان، بی‌حالی، حالت تهوع و استفراغ، سردرد، کاهش شعور ذهنی و پرخاشگری سریع و بی توجه‌ای است، برای جلوگیری از این بیماری بهتر است شهروندان ساعات حضور زیر تابش نور آفتاب را کاهش دهند، از لباس‌های با پارچه های خنک، نازک و رنگ روشن استفاده کنند و در روز با مصرف حداقل 2لیتر آب رطوبت بدن خود را حفظ کنند و همچنین در صورت فعالیت فراوان در زیرنور  آفتاب از سایبان و چترهای رنگ روشن استفاده کنند تا بتوان از بیماری گرما زدگی جلوگیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها