امام جمعه پلدختر گفت: آمریکا نمی‌خواهد دولت ایران و سپاه پاسداران در کنار هم باشند آنها می‌دانند حضور سپاه در کنار دولت نقشه‌های آنان را برملا می‌کند
کد خبر: ۸۸۷۹۸۶۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختربا گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و شهید سید فخرالدین رحیمی و تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: انتظار می‌رود دادگستری شهرستان برخی پروند‌ها را که تعدادی از صنف ها را درگیر کرده رسیدگی و از بلاتکلیفی نجات دهد و مسئله زمین فرهنگیان را به صورت ویژه بررسی کند تا نتیجه‌ای عاید مردم شود.

وی به "آتش به اختیار" اشاره کرد و افزود: آتش به اختیار تعبیری است که در فضای فرهنگی و عمومی جامعه مطرح می‌شود و نشانگر وضعیتی است که در نظام ، هماهنگی بین مدیریت فرهنگی کشور و فعالیت‌ها با دستگاه‌ها همخوانی ندارد .

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: افرادی هستند که مسایل فرعی جامعه را به جای مسائل اصلی و بر عکس مسائل اصلی را به جای مسائل فرعی قلمداد می‌کنند که باید حواسمان باشد و مسائل اصلی جامعه را مد نظر داشته باشیم.

وی بیان کرد: اجانب برای از بین بردن اسلام و ترویج اسلام آمریکایی وهابیت را تقویت می‌کنند و هم اکنون آل سعود که منافع آمریکا را تامین می‌کند،و به فرموده امام راحل حکومت آل سعود این وهابی‌های پست از خدا بی خبر مانند خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفتهاند در حقیقت این وارثان ابوسفیان و ابی لهب و این رهروان راه یزید روی آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‌اند.

حجت الاسلام سوری تصریح کرد:وقتی پای منافع به میان بیاید امثال صدام را فدای منافع خودشان می‌کنند و هم اکنون آل سعود و ولیعهد متکبر و شیفته دنیا و حکومت نباید گول آمریکا و صهیونیست را بخورد و این‌ها باید بدانند که آمریکا مانند گاو آنها را می‌دوشد و زمانی که تاریخ مصرف آنها تمام شد آنها را به زباله دان می‌اندازد.

وی گفت: همه اینها به خاطر تفکر غلط و خوش خدمتی به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است که آنان نماد اسلام و در واقع تاریخ مصور جهان اسلام که ائمه بقیع بودند را از بین بردند.

وی با بیان این که طبیعت تمدن غربی فریب و دروغ یعنی تناقض در رفتار و گفتار است،خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند ما رسالت داریم که در دنیا حقوق بشر و دموکراسی را توسعه دهیم.

وی به نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: آمریکا 60 سال نسل کشی در فلسطین، زندان های ابوغریب گوانتانامو ، حمایت از ترور بی گناهان یمن کشور یمن را چندین سال دارد بمب باران می‌کند ولی کسی از او سوال نمی‌کند چرا کودکان بی گناه را می‌کشید .

امام جمعه پلدختر گفت:حمله به بیمارستان‌ها ، قانونی کردن شکنجه ، سلب حق تحصیل دختران مسلمان محجبه ،دست بند زدن بچه 5 ساله نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی است.

سوری افزود: آنها شعار حقوق بشر را برای پر کردن جیب خودشان می‌خواهند از دشمن انتظار دشمنی باید داشت ولی کسانی که دل به دوستی با آمریکا و اعتماد به او خوش کرده‌اند یا غافلند یا مغرض،که اگر غافلند آنها دشمن ملت هستند.

امام جمعه پلدختر به طرح تحریم جدید آمریکا علیه ایران با 98 رای مثبت اشاره کرد و گفت: بر اساس این تحریم دولت آمریکا باید تحریم‌های جدیدی علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه‌های موشکی ایران تصویب کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این تحریم به اتهام حمایت از تروریست به طور مستقیم تحت تحریم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این همه تحریم جدید و در مجامع علیه ایران حرف زدند و نهادهای انقلابی مانند سپاه قدرتمند ما را در لیست سیاه قرار دادند، آنها از سپاه خوششان نمی‌آید چون از پاکسازی حلب و حمله به تروریست‌ها در دیرالزور با مستشاری سپاه ناراحت هستند .

سوری گفت: آمریکا نمی‌خواهد دولت ایران و سپاه پاسداران در کنار هم باشند آنها می‌دانند حضور سپاه در کنار دولت نقشه‌های آنان را برملا می‌کند لذا سعی می‌کنند سپاه مقتدر را تخریب کنند، البته تضعیف سپاه پاسداران از مدت ها قبل در دستور کار غرب قرار گرفته است و الان هم اصلی ترین بخش تحریم‌های جدید سنای آمریکا فشار بر سپاه پاسداران است.

انتهای خبر /z

ارسال نظرات