وزیر خارجه ایران تصریح کرد: «سازمان ملل و تمام دنیا می‌گوید ایران بطور کامل به تعهداتش(در برجام) پایبند است اما نفرت نهادینه آمریکا از ایران، آن را به انکار واقعیت، وادار می‌کند».
کد خبر: ۸۸۷۹۹۶۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  وزیر خارجه ایران در اظهارنظری درباره اذعان سازمان ملل به انجام تعهدات برجامی ایران، تاکید کرده که آمریکا  در حال انکار واقعیت است.

 متن اولین گزارش  دبیرکل جدید سازمان ملل در خصوص میزان پایبندی ایران به قطعنامه 2231 که محمل قانونی اجرای برجام است، منتشر شد.

در گزارش «آنتونیو گوترش» با وجود اذعان به انجام تعهدات برجامی ایران، با تاکید بر اختلاف بر سر تفسیر بند موشکی این سند، از ایران خواسته شده که برای جلوگیری از تنش، دست از برنامه موشکی خود بردارد(جزئیات بیشتر).

اقدام دبیرکل سازمان ملل با انتقاد نماینده روسیه در سازمان ملل مواجه شد و او در این باره گفت: بندهای قطعنامه 2231 درباره برنامه موشکی بالستیکی ایران و ارتباط آن با برجام واضح است و نباید با مبهم خواندن این بندها، گزارش‌های فنی را به گزارشی سیاسی علیه ایران و به ضرر برجام تبدیل کرد(جزئیات بیشتر).

البته سازمان ملل، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل در نشستی توجیهی که در تاریخ 8 تیر 1396 به منظور بررسی اجرای قطعنامه 2231 برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم حفظ برجام به عنوان سندی چندجانبه و دستاوردی تاریخی، از همه دولت‌های عضو خواستند به اجرای کامل تعهداتشان وفق این برنامه اقدام ادامه دهند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن تشبیه ایران به عقرب گفت که گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل، نشان‌دهنده نقض مستمر و عامدانه این قطعنامه است و شورای امنیت باید کاری کند(جزئیات بیشتر).

وزیر خارجه ایران به گزارش اخیر سازمان ملل و صحبت‌ها در شورای امنیت سازمان ملل درباره پایبندی ایران به برجام، واکنش نشان داد.

محمدجواد ظریف در توئیترش نوشت: «سازمان ملل و تمام دنیا می‌گوید ایران بطور کامل به تعهداتش(در برجام) پایبند است اما نفرت نهادینه آمریکا از ایران، آن را به انکار واقعیت، وادار می‌کند».

وی همچنین دقایقی بعد در توئیت دیگری نوشت: «دیدارهایی عالی با رهبران در برلین، رم و پاریس داشتم. به‌رغم دشمنی‌های آمریکا، اتحادیه اروپا به برجام و تعامل سازنده پایبند است.»



فارس
ارسال نظرات