حجه الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع مبلغان مازندران:

قرآن علم کاربردی هر روز بشر برای سعادت و کمال است

آیات قرآنی را باید از تاریخش به زمان حاضر آورد و آن را بر زمان خودمان تطبیق دهیم و در سخنان حضرت ابراهیم(ع) با پدرش شاهد پنج قانون هستیم که در اصلاح و ارشاد سن شرط نیست، آمار شرط نیست، از خودی‌ها باید آغاز کرد، اولویت را باید در نظر گرفت و غیر‌مستقیم باید ارشاد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۹۹۸۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جمع کارشناسان قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در مشهد مقدس با اشاره به اینکه نباید گرفتار القاب شویم، گفت: توجه لازم به قرائت، تفسیر و آشنایی با قرآن انجام شود و فعالیت ها باید مبنا داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تیز‌هوش‌ها، حفظ قرآن نعمت است ولی نباید برای حفظ قرآن به افرادی با هوش‌های متوسط و پایین فشار آورد، افزود: حفظ قرآن برای زیر هفت سال مبدأ ندارد و بیان صلواتی دیگر در قرآن هم در هیچ سندی نیامد و بدعت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه تفسیر نور را در سال 1375 انجام دادم و به 25 زبان دنیا ترجمه شد، خاطر‌نشان کرد: برای استفاده بهینه از کتاب تفسیر نور، آن را در یک جلد و با گلچینی از مطالب گرد‌آوری کردیم و 25 هزار نکته در این کتاب تفسیر وجود دارد.

قرائتی با بیان اینکه تفسیر همه آیات قرآنی در کتاب تفسیر نور، مشابه ندارد و من معلم تلویزیونی هستم و از قرآن قانون استخراج می‌‌‌کنیم، گفت: آیات قرآنی را باید از تاریخش به زمان حاضر آورد و آن را بر زمان خودمان تطبیق دهیم و در سخنان حضرت ابراهیم(ع) با پدرش شاهد پنج قانون هستیم که در اصلاح و ارشاد سن شرط نیست، آمار شرط نیست، از خودی‌ها باید آغاز کرد، اولویت را باید در نظر گرفت و غیر‌مستقیم باید ارشاد کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار