این مسؤول بسیاری از حوادث، ناهنجاری‌ها، خودکشی، طلاق و... را فاصله از دین و بی دینی در جوامع غربی دانست و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از اضطراب، وسواس و نگرانی‌ها دور شویم باید به دستورات الهی و احکام دین نزدیک‌تر شده و توجه جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۰۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند با توصیه به تقوی الهی، اظهار کرد: از تقوی الهی است که با بهترین حال و لباس زیبا وارد مسجد شده و بهترین کار که سجده است را طولانی بجا آورد.

وی سلسله مباحث هفته‌های قبل، سبک زندگی اسلامی، افزود: احکام دین و آیات قرآن موضوعات مختلف سبک زندگی اسلامی اعم از خوراک، پوشاک، ارتباط با دیگران و نوع مصرف را به ما می‌آموزد و ما را از اسراف حتی در خوردن و آشامیدن پرهیز می‌دهد.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: بسیاری از انسان‌هایی که به فرامین الهی توجه دارند در آسایش و آرامش هستند و اضطراب ما به دلیل عدم آشنایی به دستورات الهی و توجه به آن در مصارف زندگی است و این نیز به دلیل فاصله از دین است.

این مسؤول بسیاری از حوادث، ناهنجاری‌ها، خودکشی، طلاق و... را فاصله از دین و بی دینی در جوامع غربی دانست و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از اضطراب، وسواس و نگرانی‌ها دور شویم باید به دستورات الهی و احکام دین نزدیک‌تر شده و توجه جدی داشته باشیم.

امیری‌ارجمند خاطرنشان کرد: انسان‌ها عموماً در جمع و منظر دیگران گناه نمی‌کنند ولی در خلوت مرتکب گناه می‌شوند اما کسانی‌ که مؤمن معتقد با تقوی هستند در خلوت بیشتر مراقبت می‌کنند و از این رو تنها رضای خدا را طلب می‌کنند و پاداش بهشت از آن این افراد است.

وی با اشاره به ایام و مناسبت‌ها، سالروز شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه را گرامی‌داشت و از خدمات مسؤولان قضایی شهرستان همچنین برپایی ایستگاه پاسخگویی به مردم و نیز ایستگاه صلواتی در مقابل مصلی قدردانی کرد.

امام جمعه شهرستان نور به فرمان مقام معظم رهبری در بحث« آتش به اختیار» تصریح کرد: این بدان معنا است که ما نباید در مقابل مسائل جامعه بی‌تفاوت و تماشاچی باشیم، همه ما مسؤولیم و باید در محضر خداوند پاسخگو باشیم، مخاطب این فرمان اختصاصاً افسران جنگ نرم هستند افرادی که اطلاعات سیاسی، دینی، علمی و عمومی لازم را دارند وظیفه سنگین‌تری دارند اما این وظیفه از دیگران سلب نمی‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: این امر با خودسری و سوء استفاده احتمالی فرق می‌کند، هر اقدامی باید برای منافع نظام و انقلاب باشد و صلاح کشور خدشه دار نشود و با یک اقدام خودسر نظام و انقلاب را زیر سوال نبریم و به دشمنان خوراک ندهیم.

امیری‌ارجمند خاطرنشان کرد: اصولگرا، اصلاح‌طلب، چپ، راست، این جناح و آن جناح امور اعتباری دنیایی است مهم منافع نظام، انقلاب و کشور است و هیچ کس حق زیر سؤال بردن و تضعیف آن را ندارد.

وی با اشاره به مطالب اخیر در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر سپاه نبود، کشور نبود، خون شهدا هدر می‌رفت، همین سپاه  با موشک لانه داعش در دیرالزور را از بین برد، تفنگ باید دست چه کسی باشد آیا می‌توان تفنگ را دست نااهل و افراد بی‌عقل داد، تفنگ باید دست کسانی باشد که از انقلاب و نظام در برابر دشمنان و همه تهدیدات ایستاده و دفاع کنند.

امام جمعه شهرستان نور گفت: دولتی و غیر دولتی باید مراقب باشند تا منافع ملی زیر سؤال نرود، باید منافذ فرهنگی را بست از جمله آن سند 2030 بود که از همین منافذ وارد کشور شد و با حضور خلف امام عصر این توطئه‌ها شناسایی و بر طرف می‌شود و تنها راه نجات ما اطاعت و تابعیت از ولایت فقیه و رهبری است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها