دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه عالی تربت حیدریه با بیان اینکه، فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی سالها قبل در قالب های گوناگون برای فرهیختگان و نخبگان جامعه تببین شده، افزود: از مصادیق مهم این فرمان فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۷۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
علی باقری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان و همچنین تبیین آن در خطبه های نماز عید فطر اظهار داشت: زمانی که رهبر انقلاب خطر شبیخون و ناتوی فرهنگی را به نخبگان و فعالان فرهنگی گوشزد کردند، همانجا این فرمان صادر شد که همه باید بر اساس ضوابط و قانونمداری و با منطق، آتش به اختیار عمل کرده و منتظر چراغ سبز دستگاههای بالادستی نمانند.
 
وی یکی از مصادیق مهم این فرمان رهبری را فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: یکی از معضلات اساسی جامعه اسلامی که در همه اقشار مختلف اعم از دانشجو، طلاب، اصناف و بازاریان و دستگاههای اجرائی خودنمایی می کند فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر است، این بدان معناست که بسیاری از مردم با بی تفاوتی نسبت به مسائل جاری بر کوله بار مشکلات می افزایند.
 
باقری ادامه داد: در بسیاری از مناطق کشور نخبگان و فرهیختگان فراوانی وجود دارند که می توانند با کمک برخی تشکل های خودجوش و مردمی با رصد معضلات و آسیب های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی منطقه خود و با ارائه برنامه و راهکار بومی برای آن نقش آفرین باشند.
 
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه عالی تربت حیدریه با بیان اینکه، بسیاری از نابسامانی ها تنها با تذکر لسانی و عمومی مردم سامان می یابد، گفت: اگر در جامعه ای یک فعالیت ناپسند بخواهد خواسته یا ناخواسته در اقشار مختلف مردم ترویج داده شود، نخبگان و فرهیختگان آن جامعه با همراهی عموم می توانند با تبیین نادرستی این پلیدی ها و مضرات آن با استفاده از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از نفوذ آن ممانعت کنند این همان فرمان جهادی آتش به اختیار رهبر انقلاب است که عملیاتی می شود.
 
باقری خاطر نشان کرد: فرمان جهادی آتش به اختیار برای کسانی است که دلسوز نظام و انقلاب هستند و می توانند با منطق و قانونمداری و بدون چشم انتظاری و ابلاغ بالادستی ها، مراکز فکری و فرهنگی کشور را از تعطیلی و اختلال خارج کنند.
 
وی بیان داشت: امروز بخشی از دستگاههای فرهنگی و فکری کشور دچار روز مرگی، اختلال و یا تعطیلی شده اند و اینجا رسالت قشر دانشجو ایجاب می کند تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها و بدور از حواشی و مصلحت اندیشی و با منطق و راهکار اساسی نسبت به فعال کردن بخش مهمی از این مراکز که نقش مهمی در تصمیم گیری های کلان نظام دارند بنا به فرمان جهادی رهبر معظم انقلاب آتش به اختیار اقدام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها