خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین گفت: مطرح شدن موضوع آتش به اختیاری در خصوص مسائل فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب بیانگر آن است که ایشان از سیاسیون ناامید شده و چشم امید به آحاد ملت دارد.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۹۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

حجت الاسلام  شعبان تقی‌خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص موضوع آتش به اختیاری در مسائل فرهنگی جامعه اظهار کرد: جامعه نیز همچون بدن انسان است که برای رسیدن به هدف اصلی هریک از اعضا، ارگان‌ها و مسئولین اجرائی وظایف خاصی را برعهده دارند که جدا از وظایف کل نیست.

وی تصریح کرد: مسئله آتش به اختیاری یک موضوع نظامی است و در مواردی که به هر دلیلی ارتباط با فرمانده اصلی قطع شده از آن استفاده می‌شود و تصمیم‌گیری را بنابه‌اقتضای زمان بر عهده خود فرد قرار می‌گیرد.

این مسئول تشریح کرد: مطرح شدن موضوع آتش به اختیاری در خصوص مسائل فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب بیانگر آن است که ایشان از سیاسیون ناامید شده و چشم امید به آحاد ملت دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین بیان کرد: بیان مسئله آتش به اختیاری پیرامون مسائل فرهنگی نشانگر آن است که علیرغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی و جنگ نرم، مسئولین مربوطه به وظایف فرهنگی خود به نحو احسنت عمل نمی‌کنند.

تقی‌خانی افزود: دولتمردان حقیقتا کار برجسته‌ای را در خصوص مسائل فرهنگی کشور انجام نمی‌دهند و متاسفانه لایحه امر به معروف و نهی از منکر که یکی از فرامین واجب اسلامی و از کارهای فرهنگی لازم در کشور است در مجلس شورای اسلامی به امضا نرسید.

وی با اشاره به وصیت‌نامه سیاسی امام خمینی(ره) مطرح کرد: اگر در جایی دولتمردان به وظایف سیاسی خود عمل نکردند لازم است خود ملت وارد شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول با بیان مراحل مختلف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: هرچند تنها مرحله لسانی امر به معروف و نهی از منکر بر عهده آحاد مردم است ولی در صورت عمل نکردن مسئولین به وظایف خود در این حیطه، مردم می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط و اقتضای زمان از روش‌های دیگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز استفاده کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه بسیج دانشجویی قزوین تبیین کرد: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی متاسفانه تا به امروز ارگان‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها توجه و سیاست‌اندیشی لازم را در این زمینه نداشته‌اند.

تقی‌خانی با اشاره به آیات الهی توضیح داد: هرچند اقامه نماز، پرداخت زکات و عمل امر به معروف و نهی از منکر از اصلی‌ترین شاخصه‌های حکومت اسلامی است ولی دولتردان بلند مرتبه نسبت به این مهم بی‌توجه هستند و آن را از وظایف ارگان‌هایی چون حوزه‌های علمیه و یا پلیس گشت ارشاد می‌دانند.

وی در ادامه اظهار کرد: آحاد ملت و به‌ویژه دانشجویان و نخبگان در مسیر حرکت به سوی راه حق نباید هرگز از کمی نفرات و امکانات بترسند و باید با توکل بر خدا در این مسیر قدم بگذارند.

این مسئول در خاتمه متذکر شد: صدور فرمان آتش به اختیاری پیرامون مسائل فرهنگی توسط رهبر انقلاب هرگز به معنای دلخواهی عمل کردن نیست بلکه باید با تفکر و قدرت تشخیص راه از بیراهه این رسالت را انجام داد و اجازه ندهیم سلایق شخصی و یا منافع خود و یا ارگانی خاص بر مسیر ما تاثیر بگذارد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها