سلیمی گفت: تمام انتصابات وزارت علوم سیاسی است و متاسفانه کاری به علم و دانش افراد ندارند؛ آقای دکتر ولایتی باید در مقابل این سیاسی کاری های وزارت علوم بایستند.
کد خبر: ۸۸۸۰۱۰۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به رفتار تند و سیاسی وزارت علوم با دانشگاه آزاد و حذف سه هزار کد رشته دانشگاهی اظهار داشت: اگر ایراد اساسی در این سه هزار رشته وجود دارد چرا وزارت علوم قبلاً مماشات می کرد و این رشته ها را حدف نکرد؟

وی با بیان این مطلب افزود: چطور می شود که وزارت علوم اینگونه به یکباره موضع گیری می کند و سه هزار رشته تحصیلی دانشگاه آزاد را حذف می کند. این مسئله نشان می دهد که وزارت علوم در اقدامات خود قانونمند نیست و استاندارد های آن دوگانه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: گفته می شود برخی مسئولان وزارت علوم، دانشگاه غیر انتفاعی دارند و این اقدام را انجام دادند تا دانشجویان را به سمت دانشگاه غیرانتفاعی خود سوق دهند؛ یا در برخی محافل گفته می شود برخی افراد خارج از دانشگاه و برخی مسئولان عالی رتبه کشور به آنها فشار می آورند که وزارت علوم باید در رابطه با صحت این مطالب شفاف سازی کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: تمام انتصابات وزارت علوم سیاسی است و متاسفانه کاری به علم و دانش افراد ندارند؛ آقای دکتر ولایتی باید در مقابل این سیاسی کاری های وزارت علوم بایستد.


ارسال نظرات