مدیر دفتر خواهران ناحیه بسیج شهرستان شهرکرد:
مدیر دفتر خواهران ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: حجاب اسلامی، هدیه و موهبتی الهی است.
کد خبر: ۸۸۸۰۱۰۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر دفتر خواهران ناحیه بسیج مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: حجاب اسلامی هدیه الهی در پاسخ به ندای درونی و فطری زنان است و از افراط و تفریط هایی که در مکاتب قدیم و جدید بوده یا هست برکنار می باشد.

اعظم موسوی افزود: یکی از ضروریات دین اسلام لزوم پوشش زن در برابر مردان بیگانه است و با توجه به دلایل محکمی که وجود دارد جای تردید باقی نمی ماند که حجاب اسلامی هدیه الهی در پاسخ به ندای درونی و فطری زنان می باشد.

وی، با رد افراط و تفریط هایی که در مکاتب قدیم و جدید پیرامون مسئله حجاب و عفاف بوده یا هست، اظهار کرد: این لطف الهی نه تنها باعث محدودیت و دورماندگی زن از جامعه نمی شود؛ بلکه شرطی برای حضور و مصونیت او در اجتماع است.

موسوی، افزود: مهم ترین دلایل پوشش و کیفیت آن را خداوند در سوره ی مبارکه نور آیه 21فرموده است: (و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن...)، یعنی به زنان با ایمان بگو چشم های خود را فرو بگیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است آشکار ننمایند.

وی، با اشاره به اهمیت حفظ عفاف و عصمت و طهارت دامان مرد و زن در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد:‌ حفظ عفاف و حجاب در جامعه انقلابی ایران یک ضرورت و یک فریضه بزرگ است و زن بعنوان مربی بشر است و می تواند با تربیت صحیح فرزند، امتی را رهایی بخشد.

موسوی، افزود: لذا جایگاه والای این گوهر آفرینش اقتضاء می کند که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش های او حفظ شود و از همین روست که خداوند پوشش دینی را برای او واجب فرموده است؛ بنابراین ضروری است تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل؛ کتاب، مطبوعات و صداوسیما در مسیر ترویج ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها حجاب بیان گردیده قرار گیرند.

وی، گفت: عفت و حجاب از پایه های تکامل دین بر اساس احکام ولایی و الهی است و بدون حجاب تکامل زن نیز مبهم است.

مدیر دفتر خواهران ناحیه بسیج مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، در پایان از آحاد مردان و زنان غیرتمند خواست، تا ان شاالله در روز 21/تیرماه /1396 که به نام روز "مردان غیور، زنان عفیف، خانواده متعالی" نامگذاری شده است در راهپیمایی و اجتماع ده های هزار نفری" صیانت از حریم خانواده"، شرکت کنند.

ارسال نظرات