مدیر کل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بحران آب و دشت میناب با مدیریت صحیح مسئولان استانی قابل حل است
کد خبر: ۸۸۸۰۱۳۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه میناب، شهرستانی است که از نظر مخاطرات محیط زیستی ظلم زیادی به آن شده است که نابودی دشت و خشک شدن نخلها و باغات از آثار او است گفت: قدمت و تاریخ شهرستان میناب در استان هرمزگان و کشور نشان دهنده آن است که این شهرستان از فراوانی آب و سرزمین سرسبز و باغات و نخلستانهای سر به به فلک زیادی برخوردار بوده است.

درویش گفت: از آنجایی که شغل بیشتر مردم منطقه باغداری و کشاورزی بوده است و باغ های امروز از میراث گذشته باغداران شهرستان میناب باقی مانده و توانسته است محصولات خوبی را در کشور معرفی کند، امروز در بی توجهی مدیران به مدیریت صحیح در بخش آب وخاک این میراث گرانبها را به نابودی کشانده اند .

مدیر کل دفتر آموزش سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه انتقال آب بین حوزه ای نباید مستلزم نابودی منطقه ای دیگری شود، عنوان داشت: آنچه در هرمزگان و شهرستان میناب شاهد هستیم در سالهای گذشته به علت سوء مدیریت برخی مدیران و عدم توجه به هشدارهای لازم برخی از فعالان محیط زیستی به انتقال آب از سد استقلال و دشت میناب به بندر عباس و از طرفی رشد و توسعه این شهرستان نابودی میناب را در پی داشته است.

درویش به نابودی بیش از میلیونها درخت نخل در شهرستان میناب اشاره کرد و گفت: شهرستان میناب که روزی همانند شهر بصره به تامین خرما مشهور بود امروزه برای تامین خرمای شهرستان خود نیز با مشکل مواجه شده که خشکسالی و بحران آب در این شهرستان سبب از بین رفتن بیش از 10 میلیون درخت خرما در این شهرستان شده است.

درویش عنوان داشت: در سفرهای گذشته به این شهرستان و بازدید از دشت میناب به عمق فاجعه در این منطقه پی برده و تلاش کردم تا بتوانم مظلومیت شهرستان میناب به مرکز نشینان برسانم.

مدیر کل دفتر آموزش سازمان محیط زیستی کشور گفت: بحران ایجاد شده در دشت میناب با مدیریت درست مسئولان استان هرمزگان قابل حل است و طولانی تر کردن رسیدگی به این بحران می تواند عواقب بد و فاجعه باری را به دنبال داشته باشد.



ارسال نظرات