قطع وابستگی به خارج با اقتصاد مقاومتی محقق می شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه‌ اقتصاد مقاومتی موجب قطع وابستگی به خارج می‌شود، اظهار کرد: حمایت از تولید به معنای توجه به کالا و محصول ایرانی است.
کد خبر: ۸۸۸۰۱۵۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اولین جلسه‌اقتصاد مقاومتی در سال 96، با حضور برخی از مسئولان اقشار بسیج مازندران برای بررسی به منویات اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب با محوریت آسیب شناسی ظرفیت‌های‌تولیدی و اشتغال استان برگزار شد.

از آنجا که در آن جلسه نکات مهم در موضوع شکوفایی اقتصاد مقاومتی در مازندران مطرح شد و امروز نیز می‌تواند کمک شایانی به مسئولان این استان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در مازندران عزیز بکند، بدین جهت مسائل مطرح شده در آن جلسه را مورد مرور قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه‌ اقتصاد مقاومتی موجب قطع وابستگی به خارج می‌شود، اظهار کرد: حمایت از تولید به معنای توجه به کالا و محصول ایرانی است.

غلامرضا شریعتی گفت: مازندران ظرفیت‌های اقتصادی زیادی دارد به گونه‌ای که می‌تواند خودش را اداره کند.

وی با بیان اینکه باغ در مازندران صرفه‌اقتصادی ندارد، تاکید کرد: باید کشاورزان را به سمت زراعت سوق دهیم تا امنیت غذایی‌تثبیت شود.

شریعتی با بیان اینکه کشاورزی درست در مازندران ترویج نشده‌است، اظهار کرد: بیکاری به جامعه فشار زیادی آورده و از مرز بحرانی نیز گذشته‌است.

مسئول بسیج سازندگی مازندران تصریح کرد: باید شرایط را درک کرد و برنامه‌ای جامع در شناسایی آسیب‌های‌تولید و تقویت اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ایرانی باید امسال سهمش را در تولید و حفظ اشتغال بشناسد، تصریح کرد: منصفانه‌ و واقع‌بینانه است که بگوییم در تحقق منویات اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب کار بزرگی صورت نگرفته‌است.

شریعتی مدیریت کدخدایی را برای‌تحقق تولید و اشتغال کشور نامناسب دانست و گفت: حفظ تولید و اشتغال در هر استان با مدل بومی آن تحقق می یابد و باید استانداردهای اقتصادی نیز براساس مدل بومی‌تعریف شود.

مسئول بسیج سازندگی مازندران خاطر نشان کرد: برای‌تقویت تولید و تثبیت اشتغال می‌توان شبکه بسیج را همگام کرد تا به تقویت تولید، اشتغال دست زد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ظرفیت‌های مازندران ناشناخته مانده‌است به همین خاطر بسیاری از برنامه ریزی های صورت گرفته پاسخگوی نیاز تولید و اشتغال استان نیست.

وی گفت: در مجموعه بسیج هماهنگی و انسجام وجود دارد لذا از این فرصت برای ایجاد زمینه های مناسب حمایت از تولید و اشتغال استفاده خواهیم کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها