فرهنگ اشتغال با تمرکز بر پایگاه بسیج

محمد امامی خواستار تمرکز بر پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان‌ها شد و گفت: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه‌اقتصاد مقاومتی، باید پایگاه‌های مقاومت را توجیه کرد.
کد خبر: ۸۸۸۰۱۷۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندرزان، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه در حوزه تولید و اشتغال نقشه راه وجود ندارد، اظهار کرد: علاوه بر دید کلی باید نگرش جزئی داشت، با فعالیت ستادی کار انجام نمی‌شود.

محمد امامی خواستار تمرکز بر پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان‌ها شد و گفت: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه‌اقتصاد مقاومتی، باید پایگاه‌های مقاومت را توجیه کرد.

وی افزود: مسئولان بسیج در رده‌های مختلف می‌بایست با جزئی‌ترین تعاریف و تفاسیر اقتصاد مقاومتی آشنا شوند تا به عنوان فردی مطلع اقتصاد مقاومتی را در بین بسیجیان ترویج کنند.

امامی‌ تصریح کرد: وقتی بسیجی خواست دست به تولید بزند، بداند که فرمانده پایگاه محل سکونت او می‌تواند بهترین مشاوره را به‌او بدهد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گروه‌های جهادی را بستر خوبی برای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: مجمع بسیج استان می‌تواند با ایجاد کارگروه‌های‌تخصصی در شهرستان‌ها، ساز و کاری منسجم داشته باشد تا فعالیت‌ها از حالت جزیره‌ای خارج شود.

*بهره گیری از نیروهای علمی بسیج در ترویج اقتصاد مقاومتی
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران با بیان اینکه مسئولیت‌ها باید برای هر قشری از بسیج تعیین گردد و در قالب کمیته‌ای‌تعریف شود، اظهار کرد: نیروی انسانی جهت پیگیری طرح‌های اقتصاد مقاومتی کم است و لذا به کارگیری بسیجیان در طرح‌های مربوط یقیناً تاثیرگذار خواهد بود.

محمدهادی موذن گفت: اعطای‌تسهیلات لزوماً موجب ایجاد تولید و اشتغال نیست، بلکه باید فرهنگ کار وتلاش را در بین بسیجیان ترویج کرد.

وی با بیان اینکه برای‌تولیدات بسیج باید کیفیت را درنظر گرفت، تصریح کرد: این مهم با آموزش‌های‌ تخصصی و مستمر بهبود می‌یابد.

موذن از ایجاد پایگاه علمی در سطح شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در هر شهرستان دو پایگاه علمی برادر و خواهر ایجاد خواهد شد که در برگیرنده 230 هسته علمی خواهد بود.

وی افزود: می‌توان بخشی از پایگاه‌ها و هسته‌های علمی را به ترویج فرهنگ کار و تلاش و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتباط داد.

در پایان این جلسه 6 کمیته ماموریت یافتند تا به بررسی آسیب‌ها، فرصت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان بپردازند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار