رحیم مخدومی در گفتگو با «بسیج»:

اظهارات نویسنده زیر پای مادر نشان دهنده کوتاهی رسانه ملی در تربیت نیروی انقلابی است

مخدومی گفت: این عدم تربیت نیرو فقط تغافل نبوده و گویی تعمد ها و دست هایی در کار بوده وقتی این اتفاق می افتد به طبع بستر برای کسانی که دغدغه انقلاب و مردم و حتی در جاهایی اسلام را ندارند آماده می شود.l
کد خبر: ۸۸۸۰۱۸۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
رحیم مخدومی نویسنده پر کار ادبیات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با در واکنش به اظهارات نویسنده سریال زیر پای مادر مبنی بر اینکه اگر در سوئیس بود قصه عشق عروس به پدرشوهرش را می نوشت گفت: نمی دانم چه کسی باید به این معضل رسیدگی کند که بعد از گذشت چهل سال چرا این پایگاه عظیم فرهنگی نباید نماینده انقلاب اسلامی و مردم باشد.

وی افزود: مشکل اصلی و ریشه ای در موارد مصداقی اینچنینی نیست. یعنی خودشان با میل خودشان برای مردم ذائقه سازی می کنند و بعد می گویند ذائقه مردم این است.

نویسنده پر کار ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: صدا و سیمای ما هیچ گاه نتوانسته پا به پای انقلاب پیش بیاید در حالی که تنها تریبون رسمی انقلاب اسلامی در داخل صدا و سیما است که امام خمینی (ره) هم به عنوان دانشگاه ملی از آن یاد می کنند. از همان ابتدا این پایگاه عظیم فرهنگی که انتظار می رفته به عنوان مهمترین تریبون انقلاب اسلامی ایفای نقش کند نتوانسته این کار را انجام دهد.

مخدومی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر باید بهتر به وظایفش در این زمینه عمل کند گفت: در طی چهل سال که از عمر شریف انقلاب اسلامی می گذرد این دانشگاه ملی نتوانسته دانشجویانی که در شأن فضای فرهنگی این انقلاب باشد تربیت کند. منظور از دانشجویی که باید تربیت می شده کسی است که بتواند فیلم و سریال بسازد و تغذیه کند حالا چه در زمینه تولید و چه اداره و بتواند این چرخ را بچرخاند.

نویسنده کشورمان گفت: اگر ما معدود افرادی را می بینیم که انقلاب به آنها افتخار می کند همان نیروهای خودجوش انقلابی هستند یعنی به هیچ وجه صدا و سیما نمی تواند ادعا کند که اینها را تربیت کرده نه تنها در زمینه فیلم و سریال بلکه در تمام زمینه های فرهنگی قطعا وزارت ارشاد هم کوتاهی کرده چرا که نیرو تربیت نکرده اند.

مخدومی بیان داشت: این عدم تربیت نیرو احساس می شود که فقط تغافل نبوده و گویی تعمد ها و دست هایی در کار بوده وقتی این اتفاق می افتد به طبع بستر برای کسانی که دغدغه انقلاب و مردم و حتی در جاهایی اسلام را ندارند آماده شده و سفره برای اینها پهن می شود و اینها به راحتی سریال ها و برنامه ها را می گیرند و تولید می کنند.

وی گفت: چماقی هم درست شده با این عنوان که نیروهای انقلابی نمی توانند و به این ترتیب هیچ وقت میدان را به نیروی انقلابی نمی دهند و به راحتی هم این چماق را بر سر نیروی انقلابی می زنند که شما نمی توانید و هیچ وقت صادقانه آمار نمیدهند که کجا میدان را به نیروی انقلابی دادند و نتوانستند.

مخدومی افزود: نمونه خیلی کوچک و پاسخ به اینها جشنواره مردمی عمار بود که با کمترین بودجه و هزینه و نیرو بچه های انقلابی جهادی کار کردند و گفتند ما می توانیم ولی میدان و تریبون نداریم و اگر زمینه فراهم شود ما از لحاظ محتوایی که قطعا و از لحاظ فنی هم از شما سرآمد تر هستیم و می توانیم.

وی گفت: توجیه خیلی کودکانه ای که ما سالهای سال می شنویم این است که ما می خواهیم مردم را از پای ماهواره بکشیم پای تلویزیون ولی با چه برنامه هایی؟ با برنامه های تخفیف داده شده ماهواره . باید گفت که این مخاطبی که شما اینگونه فرض می کنید و با همان برنامه تخفیف داده شده شبه ماهواره او را به پای تلویزیون می کشید قطعا این عقل و درایت را دارد که اصل را رها نکند و فرع را بچسبد باید دید نیاز این مخاطب چه بوده که شما پیدا نکرده و برای آن برنامه سازی نکرده اید.

مخدومی گفت: نکته آخر این که این همه ما برنامه های خوب و سالم حالا چه در عرصه فیلم های سینمایی چه در برنامه های مجری محور و مستند و داستانی گاها دیدیم که توسط نیروهای خودجوش انقلابی تهیه شده و استقبال بی نظیری که اتفاق افتاده است. این پیام چرا هیچ گاه شنیده نشده که بفهمند ذائقه مردم این که شما تصور می کنید و برای آن فیلم می سازید نیست.

وی گفت: یا در میان مردم نیستید و یا هستید و نمی توانید بشتاسید و از همه مهم تر نقش و رسالت خودتان که در واقع این نقش نقش پیامبری است و حتی اگر ذائقه مردم به انحراف رفته باشد نقش یک پیامبر این است که اصلاح ذائقه صورت دهد نه اینکه خودش را همسو با انحرافات جامعه کند و قطعا این نوعی اباحه گری است و از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چنین چیزی انتظار نمی رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار