مصباحی مقدم گفت: متاسفانه از وقتی که دولت تدبیر و امید روی کار آمده است هیچ برنامه ای برای مسکن ارائه نشده و همچنان وضعیت رکودی مسکن ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۸۸۸۰۳۸۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۷

غلامرضا مصباحی مقدم عضو سابق کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اقدامات دولت برای بهتر شدن وضعیت مسکن در کشور گفت: وظیفه دولت ها آن است که هر سال حدود 1 میلیون مسکن جدید برای شهروندان بسازد. حال که کشور با کمبود مسکن مواجه است و دلیل آن هم این است که جمعیت ایران در معرض نمودار صعودی قرار گرفته است. حال که با رشد جمعیت روبه رو هستیم، 1 میلیون مسکن در سال ضرورت می شود و باید برای بیشتر ساختن برنامه ای دیگری داشت.

وی افزود: متاسفانه از وقتی که دولت تدبیر و امید روی کار آمده است هیچ برنامه ای برای مسکن ارائه نشده است و همچنان به وضعیت رکودی مسکن ادامه خواهد یافت.

این نماینده اظهار داشت: با بالا و پایین کردن های زیاد از طرف مسوولین مربوطه، طرح مسکن اجتماعی پیشنهاد شد که آن هم به سرانجام نرسید. ابتدا باید مسکن مهر را که از پروه های نیمه تمام بود، به اتمام می رسید و بعد موارد دیگر را مورد مطالعه قرار می داند. به هر حال مسکن مهر یک امر حقیقی و حقوقی شهروندان است و وظیفه دولت است به آن رسیدگی کند.

مصباحی مقدم عنوان کرد: علاوه به همه موارد ذکر شده ، در حال حاضر دو میلیون نیم واحد مسکونی خالی وجود دارد که باید برای فروش یا اجاره آن ها فکری شود. یکی از بهترین راهکارها، بریدن مالیات است. با گرفتن مالیات از خانه های خالی باعث می شود که خانه ها یا به فروش رود یا تحت شرایط بهتری خانه ها در اختیار اجاره کنندگان در قشرهای مختلف جامعه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: میان مقوله فروش مسکن و ساخت آن یک گپ فزاینده وجود دارد که باعث رکود فروش مسکن شده است. برای از بین بردن این گپ فزاینده باید سازندگان از مقداری سودی در نظر گرفته شده کمی بکاهند تا سرمایه شان آزاد شود.

ارسال نظرات