مدیر دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه یاسوج از ارزیابی مثبت سفر دو استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا به یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۰۴۴۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
دکتر علی کاظمی گفت: با توجه به نتایج این سفر و همچنین گفتگوهایارزیابی مثبت ایتالیایی‌ها از سفر به ایران و حضور در دانشگاه یاسوج انجام شده با این دو استاد، ارزیابی آنها از سفر مثبت بوده و تاکید داشتند با وجود اینکه تبلیغات منفی گسترده ای در غرب علیه ایران صورت می گیرد این کشور به لحاظ علمی و وجود مراکز آموزشی و علمی بسیار پیشرفته است و دانشگاه یاسوج توانمندتر از آن چیزی بود که قبل از سفر احساس می کردیم.
وی با بیان اینکه سطح علمی دانشگاه یاسوج برای اساتید ایتالیایی قابل توجه بود، ادامه داد: ارزیابی تخصصی اساتید دانشگاه فلورانس بیشتر در حوزه رشته‌های مکانیک و ریاضیات کاربردی بوده که دانشگاه یاسوج را در این دو حوزه شایسته تقدیر و معادل تراز گروه های علمی در دانشگاه های خوب اروپا ارزیابی کردند.
مدیر دفتر همکاری های بین الملل دانشگاه یاسوج گفت: به دلیل اینکه سفر به یاسوج برای اساتید ایتالیایی قابل قبول و مثبت بوده بعد از مراجعت به دانشگاه فلورانس دعوت نامه ای برای حضور مسئولان دانشگاه یاسوج در ایتالیا به این دانشگاه ارسال شد تا با حضور مسئولین دانشگاه یاسوج، زمینه های تعامل و توسعه همکاری طرفین بررسی شود.
دکتر کاظمی افزود: مسئولان دانشگاه یاسوج در صورت مساعد شدن زمینه سفر به ایتالیا، برای عقد تفاهمنامه همکاری در زمینه های مختلف با هفت دانشگاه بزرگ کشور ایتالیا نیز رایزنی خواهند کرد.
وی ادامه داد: این دو دانشمند دانشگاه فلورانس برای سفر دوباره به ایران و حضور در دانشگاه یاسوج ابراز علاقه کردند.
گفتنی است چندی پیش دو استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا برای عقد تفاهمنامه همکاری مشترک و برگزاری کنفرانس‌های علمی به یاسوج سفر کرده بودند.
ارسال نظرات