امروز صنعت گردشگری میتواند با ایجاد تحول در اقتصاد، تاثیر بسزایی در کاهش فقر و بیکاری داشته باشد و بناست با یک نگاه علمی و دقیق و با برنامه ریزی منسجم و سیستماتیک، تلاش نماییم شهرستان طارم به جایگاه واقعی خود در بخش گردشگری دست یابد.
کد خبر: ۸۸۸۰۷۲۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان طارم در آیین افتتاح دومین جشنواره گیلاس شهرستان طارم که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، بابیان اینکه ۱۴۰ هکتار از اراضی زیر کشت روستای شیت و ولیدر به تولید محصول گیلاس اختصاص دارد، گفت: سالانه 400 تن گیلاس در این دو روستا برداشت می شود که تنها 100 هکتار از این باغات به مرحله بازدهی رسیده است.

علی باقری افزود: این دو روستا به لحاظ جغرافیایی موقعیت بسیار مناسبی داشته و چشم انداز بسیار زیبایی دارد، به طوری که یخچال طبیعی روستای ولیدر یکی از جاذبه های گردشگری بسیار نادر و بستر مناسبی برای توسعه بخش گردشگری به شمار می آید.

وی با بیان اینکه طارم با پیشینه تاریخی دیرینه، جاذبه های گردشگری، بناهای تاریخی، امامزادگان، مناطق بسیار زیبای طبیعی، رودخانه ها و باغات فراوانی دارد، ادامه داد: امیدواریم با ورود مردم به بخش گردشگری و حمایت مسئولین زی ربط، استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق شاهد شکوفایی این بخش از اقتصاد در طارم باشیم.

باقری از برگزاری جشنواره زیتون و روغن زیتون در ماههای آتی در این شهرستان خبر دادو گفت: برگزاری جشنواره های مختلف در طارم، فرصتی برای معرفی ظرفیت ها و فرصت های مغفول مانده بخش گردشگری است.

فرماندارشهرستان طارم تصریح کرد: واقع شدن طارم در محور ارتباطی زنجان-طارم-منجیل که شمال غرب کشور را به استان گیلان متصل میکند، محور ارتباطی سرخه دیزج-آب بر-شفت-ملا سرا، زنجان-تهم-چورزق-درام-ماسوله و محور ارتباطی اردبیل-خلخال-طارم –منجیل-تهران و نزدیکی به شهرهای پرجمعیت بویژه پایتخت، موقعیت منطقه را برای توجه هر چه بیشتر به بخش گردشگری دوچندان نموده و با بستر سازی جهت جذب گردشگر و سرمایه گذار و ورود مردم به این بخش، موجب شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد و اشتغال طارم خواهد شد.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری های انجام شده در دوران پس از انقلاب و با همت و کوشش مردم، شهرستان طارم امروز با تولید بیش از 450 هزار تن انواع محصولات کشاورزی توانسته است به جایگاه واقعی خود در این بخش دست یابد و بیشترین درآمد را در این حوزه دارا است.

باقری با اشاره به اینکه صنعت توریسم و گردشگری متنوع ترین، بزرگترین صنعت در جهان است، یادآورشد: مهمترین منبع ایجاد درآمد و فرصت های اشتغال برای تمامی کشورهای دنیا ست.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه از صنعت توریسم با عنوان موتور توسعه اقتصادی نام برده میشود، افزود: این صنعت به جهت اهمیت و نقشی که در توسعه و ایجاد منابع درآمد و فرصت های شغلی در هر کشور دارد، بیشترین نقش را در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و توسعه و عمران و رازش مناطق مختلف ایفا میکند.

وی با اشاره به اینکه صنعت توریسم به دلیل اهمیتی که در رونق اقتصادی و ایجاد تغییر در اقتصاد و اجتماع دارد، پس از صنعت نفت و خودرو سازی، سومین جایگاه در تولید ثروت و ایجاد ارزش اقتصادی داراست، خاطر نشان کرد: هر کشوری که بتواند از این ظرفیت استفاده کند، بیشترین میزان توسعه در آن کشور اتفاق خواهد افتاد.

فرماندارشهرستان تصریح کرد: امروز صنعت گردشگری میتواند با ایجاد تحول در اقتصاد، تاثیر بسزایی در کاهش فقر و بیکاری داشته باشد و بناست با یک نگاه علمی و دقیق و با برنامه ریزی منسجم و سیستماتیک، تلاش نماییم شهرستان طارم به جایگاه واقعی خود در بخش گردشگری دست یابد.

ارسال نظرات