با حضور معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات کشور ؛

راهکار های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خلخال بررسی شد

با حضور معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور راهکار های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خلخال بررسی شد.
کد خبر: ۸۸۸۰۷۳۹
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل ازازناو، برات قنبری که در راس هیاتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه کارشناسان مخابرات و پست از استان اردبیل وآذربایجان شرقی به شهرستان خلخال سفر کرده به بررسی مشکلات حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات و پست در شهرستان خلخال پرداخت.

در این جلسه فریدون بابایی فرماندار خلخال با اشاره به مشکلات گسترده در حوزه مخابرات و عدم آنتن دهی در مسیرهای اصلی ، فرعی و روستایی بر لزوم تسریع در حل مشکلات این حوزه تاکید کرد.

فرماندار خلخال بر لزوم پوشش و آنتن دهی تلفن همراه در مسیرهای روستایی ومناطق گردشگری تاکید کرد وخواستار اجرایی و عملی شدن مصوبات سفر قبل وزیر ارتباطات به شهرستان خلخال شد .

برات قنبری معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز گفت: در برنامه ششم توسعه کشور افزایش 30 درصدی خدمات در حوزه فناوری اطلاعات در کشور را داریم و در بحث اعتبارات هیچ محدودیتی در حوزه پست ، تلفن ثابت و غیر نداریم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خلخال و کوثر نیاز به توسعه در زمینه زیرساخت ها دارد قول مساعد برای تسریع در حل مشکلات دو شهرستان در حوزه مخابرات، فناوری اطلاعات را داد

قبنری از اجرای طرح همت وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در کشور در کلیه مناطق کشور و مناطق روستایی خبر داد وگفت: در طرح همت 14 روستا از شهرستان خلخال در زیر پوشش این طرح هستند.

بهرورز رزمی مدیر کل ارتباطات وفناروری اطلاعات استان اردبیل نیز به بررسی لازم وانجام شده در سطح استان با حضور کارشناسان در حوزه زیرساخت و فناوری اشاره وگفت: دو شهرستان خلخال و گرمی از پایین ترین میزان شاخص های ارتباطات وفناروی برخوردار بوده و بیشترین مشکل را در این حوزه دارند که سعی خواهیم کرددر برنامه ششم مورد حمایت قرار گیرند و این مشکلات حل شود .

رزمی گفت: در سفر قبلی نیز قولهایی داده شده که متاسفانه تا امروز عملی نشده واین مشکل همچنان در خصوص سه عدد BTS مخابراتی برای مناطق گردشگری خلخال باقی است وحل نشده است.

در این جلسه علیرضا علیپور فرماندار کوثر نیز بر حل مشکلات مخابراتی و پست و فناوری اطلاعات در شهرستان کوثر تاکید و حل سریع آن را در خدمات رسانی به روستائیان تاثیر گذار دانست.

دکتر بشیر خالقی نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات فراوان در شهرستان خلخال در زمینه های مختلف از معاون وزیر ارتباطات خواست تا در سریعترین زمان مشکلات خلخال را در اولویت برای حل قرار داده و به لحاظ گردشگری بودن شهرستان خلخال این مشکل آنتی دهی و سایر برای همیشه در شهرستان خلخال حل شود.

وی گفت: ما نیزدر مجلس تلاش خواهیم کرد تا با بیان مشکلات شهرها وروستاهای مختلف شهرستان ، استان و کشور توسط نمایندگان مردم در مجلس کمک کار وزارت ارتباطات برای حل مشکلات گسترده مردم باشیم.

ارسال نظرات