معاون دولت الکترونیک سازمان فن‌آوری اطلاعات مطرح کرد:
معاون دولت الکترونیک سازمان فن‌آوری اطلاعات، عدم تناسب مهارت با نیاز بازار کار را از جمله چالش‌های حوزه کسب‌ و کار دانست و گفت: دانشگاه‎ها باید مهارت محور باشند.
کد خبر: ۸۸۸۰۷۸۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازابصارخبر، رضا باقری اصل معاون دولت الکترونیک سازمان فن‌آوری اطلاعات، در نشست توسعه اشتغال و کسب‌ وکار در بستر دولت الکترونیک در محل استانداری اردبیل گفت: از یک هزار و ۵۰۰ رویداد کارآفرینی در کشور، تنها یک مورد در اردبیل برگزار شده است در حالی که حداقل باید ۵۰ مورد در اردبیل رویداد کارآفرینی برگزار می‌شد.

وی با اظهار تاسف از اینکه چرا نباید اثری از طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر برای جذب گردشگران خارجی باشد، گفت: با اینکه اردبیل قطب گردشگری است در این حوزه یک رویداد هم برگزار نکرده است و آثاری از ظرفیت‌های بالای گردشگری این استان به اندازه شایستگی این استان در فضای مجازی وجود ندارد.

معاون دولت الکترونیک سازمان فن‌آوری اطلاعات، عدم تناسب مهارت با نیاز بازار کار را از جمله چالش‌های احصاء شده در حوزه کسب‌ و کار دانست و گفت: دانشگاهها باید مهارت محور باشند و کمک کنند تا همه به سمت کسب مهارت حرکت کنند؛ مادامی که مهارت نباشد نباید دنبال رونق کسب و کار بود.

باقری اصل، تصریح کرد: 95 درصد مراجعین به سازمان فن‌آوری اطلاعات، به جای طرح کسب و کار، تنها ایده طرح می کنند که این تقصیر دانشگاه است؛ دانشگاه باید بین دانش و مهارت ارتباط ایجاد کند.

وی داشتن سرمایه را چالش بعدی عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار ۷۰ درصد از استارت آپ‌های موفق دنیا، خانواده‌شان هستند در حالی که در کشور ما همه به دنبال وام بانکی هستند؛ دنبال سرمایه گذار باشید نه وام؛ وام یعنی بدهی و شکست.

طراحان ایده‌های کسب‌ و کار ICTبدانند وام برای توسعه بازار است نه ورود به بازار لذا باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشند و در کوتاه مدت به فکر سود نباشند.

روستاهای بالای ۱۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهرهمند می‌شوند/ افزایش 100 برابری مشترکین اینترنت در استان اردبیل

در این نشست مرتضی رضایی مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات، نیز از افزایش 100 برابری مشترکین اینترنت در استان اردبیل خبر داد و گفت: از شهریور ماه سال ۹۲ تا سال 95 تعداد مشترکان اینترنت در اردبیل از شش هزار نفر به ۶۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهرهمند می‌شوند، افزود: تعداد روستاهای مجهز به اینترنت پرسرعت در سال 92، ۷۲ روستا بود که سال گذشته به ۹۳۴ روستا رسیده است.

مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات، تصریح کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، تنها دو شهر در استان اردبیل به اینترنت پنج باند مجهز بودند که در سال گذشته، ۱۲ شهر اینترنت 3G، پنج شهر اینترنت ۴G و سه شهر پنج باند دارند.

رضایی از اجرای طرح تکاپو و کارورزی در سال جاری خبر داد و گفت: به کار گیری ۱۵۰ هزار کارورز در سراسر کشور در دستور کار دولت است که سهم وزارت ارتباطات چهار هزار کارورز است که سهمیه استان اردبیل متناسب با شرایط و جمعیت این استان مشخص می‌شود.

ضرورت تدریس موضوع کسب و کار به عنوان واحد اجباری در دانشگاهها

مجید خدابخش استاندار اردبیل، ایجاد اشتغال جوانان در حوزه ICT را ایده بسیار خوبی دانست و گفت: طی جلسات مختلفی که با مسئولان و دانشجویان برگزار کردیم ابعاد ایجاد اشتغالICT در اردبیل مورد بررسی قرار گرفته که تبیین، توضیح و توجیه آن به جوانان جویای کار نیازمند زمان است.

استاندار اردبیل از دانشگاههای استان خواست با توسعه تخصص‌های بین‌رشته‌ای به اشتغال ICT کمک کنند و موضوع کسب و کار نه به عنوان واحد اختیاری بلکه باید به عنوان واحد اجباری در دانشگاهها تدریس شود.

خدابخش تصریح کرد: اجرای طرح تکاپو در استان اردبیل که با جدیت دنبال می‌شود می‌تواند گام بزرگی در راستای اشتغالزایی فضای داشته باشد.

استاندار اردبیل، از اعطاء تسهیلات ارزان ‌قیمت از محل بودجه این استان برای حمایت از اشتغال جوانان خبر داد.

ارسال نظرات