حجاب و عفاف جزو موارد حیثیتی نظام است

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با اشاره به اینکه مساله حجاب و عفاف جزو موارد حیثیتی این نظام است، گفت: اکنون بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله فروپاشی خانواده ها با رعایت نکردن این مسائل پیش می آید.
کد خبر: ۸۸۸۰۹۲۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدی، در نخستین همایش توجیهی آموزشی بازرسی مشترک حقوق شهروندی - عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر افزود: رعایت عفاف و حجاب جلوی بسیاری از آسیب ها را در جامعه می گیرد.
وی با بیان اینکه بزرگترین ماموریت تاریخی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و به زعم آن ملت ایران در برپایی انقلاب اسلامی حاکمیت احکام الهی و دین در جامعه بود، اظهار کرد: بر این اساس، ماموریت ما هم فراهم کردن زمینه برای حاکمیت احکام الهی و به دنبال آن امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی است .
امام جمعه هریس یادآوری کرد: این سه فریضه تعطیل بردار نیست چنانکه راهنمایی و هدایت انسان ها به هیچ عنوان تعطیل بردار نیست.
حجت الاسلام احمدی، دغدغه مند بودن و اختصاص وقت کافی و لازم را پیش نیاز انجام امور فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: انجام این امور برای موفقیت در جامعه باید اصل قرار گیرد نه به عنوان مسایل حاشیه و در کنار امور دیگر مطرح شود.
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت اظهارکرد: زنان از نگاه آماری 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند ولی از لحاظ تاثیرگذاری 100 درصد جامعه هستند چرا که نقش های مادری، همسری، خواهری و فرزندی دارند.
حجت الاسلام احمدی، افزود: زنان نقش های حساس و اثرگذار بر روی 50 درصد دیگر جامعه دارند و تعلیم و تربیت صحیح این قشر کمک بسیاری در سلامتی جامعه دارد.
وی با تاکید بر رعایت تکریم ارباب رجوع در ادارات، اظهار کرد: گاهی مردم با برخورد به پشت درهای بسته سرخورده و آزرده خاطر می شوند که این مساله در شان نظام و انقلاب ما نیست زیرا که مردم ولی نعمت، پشتوانه مسئولان و نیروهای مسلح بوده و باید عزت آنان حفظ شود.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش با تاکید بر فعالیت سه کارگروه تشکیل شده صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، هدف از تشکیل این کارگروه ها را نه مچ گیری در ادارات بلکه اصلاح روند کاری کارکنان عنوان کرد.
حسن استوار آذر افزود: بیشترین انتظار از اجرای این طرح در بیش از ۸۰۰ اداره استان، تفهیم این امور با کمترین حاشیه و بیشترین بهره برای کارکنان است.
وی اظهارکرد: نتایج بررسی از هر یک از ادارات فقط به مدیر آن اداره جهت اصلاح و رسیدگی بازگو و از ارائه آمار به سایر ادارات جلوگیری می شود.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با تجمیع ۲۴ گانه ادارات معین در قالب این کارگروه و در حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی بسیاری از موازی کاری ادارات و جزیره ای عمل کردن ارگان ها حذف و تمامی هماهنگی ها با مطرح شدن در این جلسه و پس از کارشناسی های تخصصی اجرایی می شود.
استوار آذر، فرهنگ سازی در خصوص ترویج مطالبه گری مردم از حقوق شهروندی را در مرحله اول اجرای این طرح عنوان کرد.
وی با اشاره به گله مندی تعدادی از شهروندان از اوضاع ظاهری بعضی از کارکنان شرکت های خصوصی گفت: فقط سازمان هایی که مجوز ارگان و یا شرکت های خصوصی از آن مرکز صادر شده با حفظ اصول اخلاقی و کرامت انسانی حق دخالت دارند.
وی با قدردانی از شهرداری های مناطق تبریز بابت مکانیزه کردن قسمتی از فرایند های اداری در فضای مجازی یادآوری کرد: انجام این عمل در راستای تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی آنان است که شهروندان می توانند به جای مراجعه مستقیم با استفاده از اینترنت مطالبه خود را ثبت کرده و پیگیر آن باشند.
اولین همایش توجیهی آموزشی بازرسی مشترک حقوق شهروندی ، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی به میزبانی شهرداری تبریز برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار