مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: در سه ماهه نخست امسال 1310 نفراردو در قالب تعداد 77 گروه در اردوهای یک‌روزه هجرت و جهادی شرکت کردند.
کد خبر: ۸۸۸۱۰۶۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ 24 نفر از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید مدنی ناحیه مقاومت اراک در قالب اردوهای هفت روزه عازم روستای نوازن کلانشهر اراک شدند تا برای زدودن غبار محرومیت در این روستا تلاش کنند.

سرهنگ پاسدار قادری مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک در حاشیه اعزام این اردوهای جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال جاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت اراک گفت: فعالیت‌های بسیج سازندگی در سه محور برگزاری اردوهای هجرت و جهادی، فعالیت‌های اقتصادمقاومتی و فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی بوده است.

وی افزود: در زمینه برگزاری اردوهای هجرت و جهادی در بخش اردوهای یک‌روزه که با هدف محرومیت زدایی و سازندگی در مناطق و روستاهای محروم با حضور اعضای حلقات صالحین بسیج و اجرای فعالیت‌های خدماتی، عمرانی و کشاورزی، فرهنگی و مشاوره‌ای در سه ماهه نخست امسال به ظرفیت 1310 نفراردو در قالب تعداد 77 گروه برگزار شده است.

مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: در زمینه اردوهای هفت روزه با حضور بسیج مساجد و محلات 30 گروه جهادی 20 نفره با هدف کمک به سازندگی و محرومیت زدایی با محوریت اقتصادمقاومتی، همچنین در بخش اردوهای 10 روزه هجرت دانش‌آموزی با به کارگیری 180 نفر بیش از 10 هزار مترمربع از فضاهای آموزشی مرمت و رنگ‌آمیزی شد.

سرهنگ پاسدار قادری با اشاره به برگزاری اردوهای تخصصی و کاربردی این ناحیه گفت: برگزاری اردوهای سه روزه بسیج متخصصین و کشاورزی به منظور علمی کردن کشاورزی و اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» با عملکرد 200 نفر اردو با همکاری و مساعدت جهادکشاورزی برگزار شد.

وی افزود: اعزام 36 تیم پزشکی و درمانی به روستاها و مناطق محروم و فاقد خانه بهداشت و ارائه خدمات درمانی با همکاری مراجع ذی‌ربط بخش دیگری از فعالیت‌های صورت گرفته در بخش اردوهای جهادی بوده است.

مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک به محورهای فعالیت بسج سازندگی در عرصه اقتصادمقاومتی اشاره کرد و تصریح کرد: ایجاد طرح‌های اقتصادمقاومتی، تولیدی و صنایع تبدیلی به تعداد 180 واحد در سال جاری، برگزاری دوره‌های آموزشی عرصه‌های اقتصادمقاومتی برای 500 نفر، برگزاری دو مورد نمایشگاه عرضه اقتصادمقاومتی، ایجاد سه واحد کارگاه‌ اشتغالزایی در محلات مجری طرح کرامت و برگزاری جلسات کارگروه اقتصادمقاومتی بخش دیگری از فعالیت‌های بسیج سازندگی ناحیه مقاومت اراک از ابتدای سال تاکنون بوده است.

سرهنگ پاسدار قادری گفت: فعالیت بسیج سازندگی ناحیه اراک در محور سازندگی و محرومیت‌زدایی شامل اجرای طرح‌هایی با حضور بسیجیان و تعامل با کمیته امداد و بهزیستی از جمله ساخت دو دستگاه منزل محروم در روستای نوازن، ساخت یک باب واحد مسکونی در روستای مهران، ساخت یک واحد مسکونی در روستای ساروق، ساخت خانه محروم در روستای بهادرستان، ساخت استخر آب کشاورزی روستای نوازن، ساخت غسالخانه روستای حسن‌آباد و روستای قایناروق، ساخت دو المان شهدای گمنام شهر اراک، ترمیم و بازسازی منزل محروم در روستای، رنگ آمیزی مجتمع آموزشی امام خمینی(ره)، ساخت حمام و سرویس بهداشتی منزل محروم روستای امان آباد، ساخت منبع آباد شرب روستای قلعه ارجنه‌بند بخش دیگری از اقدامات در حوزه سازندگی بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات