در بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان استان مرکزی مطرح شد

"حقوق بشر" ابزاری در دست نظام سلطه/هفته "حقوق بشر آمریکایی" فرصتی برای برملاکردن چهره واقعی آمریکا

در بخشی از بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان استان مرکزی به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی آمده است: آمریکا نه به مبانی و نه به مصادیق حقوق بشر اعتقاد راسخی نداشته و اصولا از نام حقوق بشر صرفا به عنوان ابزار برای فشار به دیگر کشورها استفاده نموده است.
کد خبر: ۸۸۸۱۱۶۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سازمان بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله استان مرکزی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی جنایات استکبار جهانی و دیگر مدعیان حقوق بشری را محکوم کرده و آورده است: تیر ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران تداعی خاطرات تلخ زیادی از جنایات دشمنان انقلاب اسلامی بوده و یادآور دشمنی و کینه توزی نظام سلطه ( آمریکای جنایتکار) و صهیونیسم بین‌المللی و مزدوران آنها علیه ملت عزیز ایران اسلامی است. که همین تعداد فراوانی این جنایات، منجر به نامگذاری یک هفته از ایام سال به هفته حقوق بشر آمریکایی شده است.

این بیانیه هفته حقوق بشر آمریکایی را فرصتی برای افشاگری و برملا کردن چهره واقعی آمریکا به جهانیان دانسته و تاکید کرده است: بایستی جنایات همیشگی آمریکا علیه بشریت به جهانیان شناسانده شود. حقوق بشر در واقع مجموع حقوق و آزادی‌هایی است که برای انسان به ماهو انسان در نظر گرفته می‌شود ، یعنی انسان فارغ از رنگ و نژاد و جنسیت و سایر تمایزات صرفا بدلیل انسانیت از حقوقی برخوردار است.

در بخش دیگر بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله استان مرکزی آورده است: این اقدامات ضد حقوق بشری آنان در حالی است که خودشان را مدافع حقوق بشر در دنیا می دانند و برخی کشورها را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می کنند. زمانی که نامی از این کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر در جهان نبود، آموزه‌های اسلامی در رابطه با حقوق بشر وجود داشت و به راستی تنها جنایات غرب و کشورهای استعماری سرمنشا همه رفتارهای ضد حقوق بشری دنیا است.

این بیانیه تصریح کرده است: مجموع اقدامات آمریکا در تاریخ کوتاه خود نشان می‌دهد که این کشور نه به مبانی و نه به مصادیق حقوق بشر اعتقاد راسخی ندارد و اصولا از نام حقوق بشر صرفا به عنوان ابزار برای فشار به دیگر کشورها استفاده نموده است.

بیانیه با اشاره به نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی افزوده است: از 6 تیرماه 1360 که مصادف با بمب‌گذاری ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیرماه 1360 شروع ، با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیق و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب در هفتم تیرماه 1360 ادامه، حملات شیمیائی عروسک خیمه شب باز آمریکا در جنگ تحمیلی و حمله موشکی ناو هواپیما بر آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و شهادت حدود 290 نفر زن و مرد و کودک در دوازدهم تیرماه 1367 و شهادت بالغ بر 17000 تن از هموطنان عزیزمان در اقدامات تروریستی ، چهره ای از وحشیگری و جنایاتی است که تحت فرمان نظام سلطه (آمریکا) و مزدورانش رقم خورده است.

این بیانیه تصریح کرده است: تمامی این جنایات و اقدامات ضد بشری، از لحاظ حقوق بین المللی، غیرقابل قبول و محکوم هستند. که نمادی از یک تروریسم خشن و نقض آشکار تمامی کنوانسیون ها و تعهدات بین‌المللی در خصوص مصونیت شهروندان عادی و همچنین منع کاربرد سلاح‌های شیمیایی بشمار می‌آیند. که متاسفانه تمامی این اقدامات، با سکوت نسبی مجامع بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر مواجه است.

بیانیه بسیج حقوقدانان استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرده است: سازمان بسیج حقوقدانان استان مرکزی، با تعظیم به مقام شامخ شهیدان تاریخ ساز و جاودانه تیرماه ، و با تاکید بر اینکه آمریکا و هم پیمانان پلیدش خصوصا رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود بی شرمانه‌ترین جنایات را در حقوق بشریت و ملت ایران اسلامی از هیچ کوششی فروگذار ننموده‌اند. لذا ضمن محکوم نمودن این اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی، یاد و خاطره ی شهدای گرانقدر هفتم ، هشتم و دوازدهم تیرماه که سند رسوایی و لکه ننگ مدعیان حقوق بشر به شمار رفته را گرامی میدارد و با عمل به فرامین و مطاع و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در تلاش برای صیانت و حفاظت از تمامیت ارضی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، آماده ی هرگونه جانفشانی و ایثار خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات