فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام :
سردار علی محمد اکبری، گفت: تبلیغات نقش کلیدی و اساسی در دفاع مقدس و تقویت روحیه رزمندگان اسلام داشت.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۳۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

در آستانه برگزاری دومین همایش رزمندگان تبلیغات تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 91 بقیه الله عج در دوران دفاع مقدس با سردار علی محمد اکبری، گفتگویی پیرامون نقش تبلیغات در دفاع مقدس داشتیم، که به شرح ذیل تقدیم حضور می شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در تشریح اهمیت نقش تبلیغات در دفاع مقدس، گفت: تبلیغات از ابزار مهم وتأثیرگذار عرصه های مختلف و دوره های گوناگون تاریخی و همچنین هشت سال دفاع مقدس و ایام سراسر ایثار و رشادت رزمندگان اسلام می باشد.

سردار علی محمد اکبری با بیان اینکه؛ تبلیغات نقش کلیدی و اساسی در دفاع مقدس و تقویت روحیه رزمندگان اسلام داشت، بخشهایی از فعالیت های رزمندگان واحد تبلیغات در دوران دفاع مقدس، را برشمرد.

وی، افزود: سخنرانی ها و مداحی های ناب و مؤثر در جذب و سازماندهی و اعزام نیرو به مناطق عملیاتی و همچنین جمع آوری کمک های مردمی برای پشتیبانی و تقویت روحیه رزمندگان، گوشه هایی از نقش تبلیغات می باشد.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: تبلیغات در سه مقطع قبل، حین و بعد از عملیات های مختلف هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی داشت و هم اکنون نیز بعد از گذشت سالها از آن دوران پرافتخار، به ایفای نقش در حفظ، تثبیت و نشر ارزش ها و آثار ارزشمند دفاع مقدس می پردازد.

وی، با اشاره به نقش کلیدی تبلیغات در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: مردم و رزمندگان در عقبه جبهه با تشکیل ستاد و کمیته تبلیغات جنگ، با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی می‌کردند که نقش ویژه ای در پیروزی های حاصله و موفقیت عملیات های بزرگ و کوچک هشت سال جنگ تحمیلی داشت.

سردار اکبری، شعارهای حماسی رزمندگان در مراسم های صبحگاه رزمندگان، برنامه های مخصوص شبهای عملیات، مصاحبه، تولید خبر، گفتگو و شکار لحظات با دوربین های عکاسی واحد تبلیغات را یادآور شد و تصریح کرد: بخش اعظم مستندات باقی مانده از جنگ مرهون فعالیت شبانه روزی رزمندگان تبلیغات در هشت سال دفاع مقدس است.

وی، فضاسازی معنوی در خطوط مقدم جبهه و نصب انواع تابلوها با مضامین اسلامی، حماسی و حتی مفرح، را باعث تقویت روحیه رزمندگان دانست و گفت: مراسم بدرقه رزمندگان در عقبه، استقبال از آنها در خطوط مختلف جبهه و حتی تشییع باشکوه شهدا و همچنین ماندگاری ایثار و ازخودگذشتگی جانبازان و آزادگان عزیز از آثار شگفت انگیز نقش تبلیغات در دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همچنین با اشاره به اینکه از نظر تجهیزاتی دشمن بعثی در طول هشت سال جنگ تحمیلی قابل مقایسه با جبهه رزمندگان اسلام نبود، گفت: عنصر تبلیغات و توسل رزمندگان به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نقش ولایت و اطاعت پذیری از سلسله مراتب فرماندهی، نقطه قوت اصلی جبهه حق بود.

وی، تبلیغات را مکمل و چاشنی عملیات های دفاع مقدس دانست و افزود: با بررسی نقش فرهنگ تبلیغات در جبهه، می‌توان گفت که تبلیغات مانند چاشنی مهمی عمل می کرد که نتیجه ی آن خروجی موفقیت آمیز بسیاری از عملیات ها بود.

این یادگار دفاع مقدس با تقدیر از برگزار کنندگان دومین همایش رزمندگان واحد تبلیغات گفت: انتقال تجربیات پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به نسل جدید انقلاب و سپاه از اهمیت بالایی در میدان های مختلف امروز و آینده برخوردار است.

گفتنی است: دومین همایش رزمندگان تبلیغات تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 91 بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، روز پنج شنبه 15 تیرماه 96 با حضور یادگاران دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار می شود.

ارسال نظرات