خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از افزایش تعداد مؤسسات قرآنی در آذربایجان‌شرقی طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: اکنون ۶۳ مؤسسه قرآنی در سطح استان فعال است.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۵۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور در دیدار دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و مدیران مؤسسات فعال در عرصه قرآن استان اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآنی همواره یکی از مهم‌ترین اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت قرآنی استان آذربایجان‌شرقی با رشد ٣٢ درصدی مؤسسه های قرآنی رو به رو بوده است، چنانکه اکنون ٦٣ مؤسسه قرآنی در سطح استان فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و حمایت از مؤسسات فعال در این عرصه را از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: سال گذشته چهار میلیارد ریال برای این امر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شده است.

محمدپور با تأکید بر این‌که فعالیت های قرآنی امسال گسترده تر از سال‌های گذشته خواهد بود، افزود: مشارکت در برپایی نمایشگاه بزرگ قرآنی که همزمان با ماه مبارک رمضان در تبریز برگزار شد، نمونه‌ای از اهتمام این اداره کل در توسعه و ترویج فرهنگ و هنر با مضامین ارزشی و دینی است.

در پایان این دیدار مدیران و فعالان مؤسسات قرآنی و نهادهای وابسته فرهنگی در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش رو در حوزه فعالیت های قرآنی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند


ارسال نظرات