استاندار اردبیل در نشست توسعه اشتغال در بستر دولت الکترونیک گفت: تسهیلات کم بهره بانکی ومجوزهای لازم به طرح های کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۷۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل ، دکتر مجید خدابخش در نشست توسعه اشتغال در بستر دولت الکترونیک که در محل استانداری اردبیل برگزار شد گفت:زیرساخت های لازم از قبیل شبکهفیبر نوری وپهنای باند اینترنت برای فعالیت های اقتصادی در حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات در استان فراهم شده است و با اعطای تسهیلات بانکی کم بهره از طرح ها وایده های کارآفرینی در حوزه آی تی در استان حمایت می کنیم.

دکتر خدابخش ادامه داد: مشکلی از بایت صدور مجوزهای لازم جهت ارائه سرویس های خدماتی در استان نداریم و ادارات کل ودستگاه های اجرایی نیز بخشی از خدماتخود را که جزِ بخش حاکمیتی دولتنیسترا در قالب سرویس های خدماتی در دفاتر پیشخوان ارائهکنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات توجیه اقتصادی دارداز صاحبان سرمایه خواست در این بخش سرمایه گذاری کنند.

دکتر خدابخش در دیدار معاون دولت الکترونیک و دبیر این کمیسیون نیز بر ارتقاء سطح پوشش آنتن دهی تلفن همراه واینترنت در سراسر استان تاکید کرد وگفت:شهرستان خلخال جزِ شهرستان های کم برخوردار از میزان سطح پوشش آنتن دهی تلفن همراه است.

استاندار اردبیل بر استفاده بهینه از فضای مجازی بخصوص از منظر اقتصادی تاکید کرد و خواستار کنترل ومدیریت آسیب های آن شد.

دکتر خدابخش تصریح کرد:باید با برنامه ریزی مناسب ازفناوری اطلاعات و فضای مجازی در جهت رونقصنعت توریسم وگردشگری استان استفاده و از آن در جهت جذب و هدایت گردشگران بهره ببریم.

معاون دولت الکترونیک شرکت فناوری اطلاعات کشور ودبیر کمیسیون دولت الکترونیکنیز گفت:شرکت فناوری اطلاعات کشور زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در حوزه های زیرساخت و فناوری اطلاعات فراهم کرده است و تا 20 میلیون سرویس برخط را برای فعالیت شرکت ها تضمین می کند.

دکتر باقری اصلافزود: با توسعه و گسترش روز افزون خدمات الکترونیک و حوزه فناوری اطلاعات ، پیش بینی می شود ظرف سال های آینده حدود 20 هزار شغل در این بخش ایجاد شود.

ارسال نظرات