وضعیت نامطلوب محل بازی کودکان در پارک شهر نیر

وجود یک شهربازی و یا پارک مناسب و استاندارد به یک رویای دست نیافتنی برای کودکان نیری تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۸۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، شهرستان نیر با ۲۳هزار نفر جمعیت هر چند به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری شناخته شده اما مردم آن از دسترسی به بسیاری از امکانات یک شهر بی بهره اند و شهربازی و پارک مناسب و استاندارد یکی از این امکانات است.

به عقیده روانشناسان بازي، روش طبيعي شركت كودكان در فعاليتهايي است كه سرانجام سبب كسب مهارت و ورزيدگي براي مقابله با مشكلات زندگي مي شود كودكان از طريق بازي احساسات، ناكاميها و اضطرابهاي خود را بيان مي دارد. همه كودكان فارغ از رنگ پوست و مو يا تعلق به نژاد و قوم خاص در هر كجاي دنيا كه باشند بازي مي كنند فعاليت بازي در واقع تلاش كودك براي كنار آمدن با محيط است كه از اين طريق او خود را مي يابد و دنيا را درك مي كند.

بی شک وجود یک محیط مناسب برای بازی کودکان در خارج از منزل و در محلی که کودکان بتوانند علاوه بر بازی های کودکانه امکان برقراری ارتباط با همسالان و یادگیری روابط اجتماعی را داشته باشند، ضروری به نظر می رسد اما متاسفانه کودکان نیری از داشتن این موهبت محروم بوده و شهر بازی به یک رویای دست نیافتنی برای آنها تبدیل شده است.

البته نبود مکان مناسب برای بازی کودکان نه تنها باعث محرومیت کودکان نیری، بلکه عامل ایجاد نارضایتی در بین هزاران مسافر و گردشگری شده است که هر سال برای گذراندن تعطیلات و یا حین عبور از شهر ساعاتی را در نیر می گذرانند.

یکی از مسافران عبوری از شهر نیر که به همراه فرزندش در حال بازی در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار بودند وجود تنها یک سرسره بادی در تفرجگاه بزرگ بولاغلار را تعجب آور خواند و گفت: ما هر ساله چندین بار به شهر نیر سفر می کنیم اما نبود امکانات تفریحی به خصوص پارک و شهر بازی در این منطقه باعث شده حداکثر پس از چند ساعت منطقه را ترک کنیم.

در شهر نیر دو پارک وجود دارد که هر دو این پارک ها در شان این شهرستان نیست و در نیر پارک استانداردی که بتواند هم پذیرای کودکان خود شهر و هم میزبان مسافران باشد وجود ندارد.

لازم به ذکر است به دلیل عدم دقت کافی در انتخاب محل مناسب برای احداث یکی از این پارک ها، شاهد انجام هزینه نسبتاً بالا و احداث پارک در خروجی شهر به سمت اردبیل بودیم مکانی که به دلیل فاصله نسبتاً زیاد دسترسی به آن بدون وسیله مقدور نبوده و مادران قادر نیستند به تنهایی فرزندان خود را برای بازی و تفریح به این پارک ببرند.

البته فارغ از بحث بعد مسافت پارک از مرکز شهر، عدم رعایت اصول و استانداردهای اولیه در احداث پارک نیز مشکل ساز شده است؛ نصب وسایل بازی نه چندان مرغوب و استفاده از کفپوش بتونی به جای کفپوش های لاستیکی گرانولی موضوعی است که بارها باعث ایجاد حوادث تلخ و وارد آمدن آسیب های جسمی به کودکان شده است.

در پایان از مسئولان شهرستان به خصوص شورا و شهردار نیر انتظار می رود با جذب سرمایه گذار نسبت به ایجاد یک پارک و شهر بازی مناسب و استاندارد در شهر اقدام کنند تا هم کودکان نیری از این موهبت برخوردار شده و هم سهمی در ایجاد درآمد به خصوص در فصول گردشگری برای منطقه داشته باشند.

ارسال نظرات