مسعود خوانساری گفت: روند قیمتگذاری نرخ ارز موجب می‌شود تا سرمایه گذاری بیشتری در داخل کشورمان شکل بگیرد و تثبیت نرخ ارز نقش به سزایی در کاهش واردات ایفا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۸۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲

مسعود خوانساری دبیر اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ارزیابی واردات در سال اقتصاد مقاومتی امری ضروری است؛ نرخ ارز نقش کلیدی دارد و عدم تثبیت آن می‌تواند تبعات نامطلوب بر اقتصاد کشورمان تحمیل کرده است. شناسایی تهدیدات و فرصت‌های مترتب براین شرایط می‌تواند در مدیریت بهینه امور کمک کند.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز می‌تواند نقش موثری در پایداری مالی داشته باشد افزود: در دو سال گذشته و سال جاری، میزان تراز تجارت خارجی رضایت بخش بوده است این در حالی است که صادرات کالاهای تولیدی کشورمان نسبت به گذشته رشد خوبی را داشته است.

 خوانساری در ادامه بیان داشت: گسترش صادرات می‌تواند افزایش تراز تجارت خارجی را در برداشته باشد و تاثیر به سزایی در عملکرد اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

دبیر اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: کاهش میزان واردات نقش موثری در اشتغالزایی در بخش های مختلف اقتصادی کشورمان دارد؛ از اینرو کارآمدی کاهش واردات در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

خوانساری افزود: در سال جاری، میزان واردات در کشورمان کاهش چشمگیری داشته است، از اینرو می‌توان اقدام مثبتی در ساختار قتصادی کشورمان در نظر گرفت.

وی با ابراز امیدواری از تثبیت نرخ ارز در سال جاری بیان داشت:  روند قیمتگذاری نرخ ارز موجب می‌شود تا سرمایه گذاری بیشتری در داخل کشورمان شکل  بگیرد و تثبیت نرخ ارز نقش به سزایی در کاهش واردات ایفا می‌کند.

ارسال نظرات