مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد:

مبارزه شیمیایی در سطح ۵۱ هزار هکتار از مزارع خرم‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد گفت: درمجموع بیش از ۵۱ هزار هکتار از مزارع غلات این شهرستان باهمت و تلاش کارشناسان این مدیریت علیه آفت سن غلات سم پاشی شد.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۹۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهندس مراد بیرانوند، اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی (۹۶-۹۵) برنامه‌ریزی مناسبی در راستای مبارزه شیمیایی و به‌موقع با آفت سن غلات با شناسایی کانون‌های سن و امکان زمستان گذرانی آن‌ها؛ توسط شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی شهرستان و مراکز تابعه صورت گرفت به‌طوری‌که مزارع غلات حوزه عمل به‌طور روزانه و مستمر توسط کارشناسان پهنه‌ها مورد بازدید و رصد قرار می‌گرفتند .

وی بابیان اینکه درمجموع بیش از ۵۱ هزار هکتار از مزارع غلات این شهرستان باهمت و تلاش کارشناسان این مدیریت علیه آفت سن غلات سم پاسی شد، افزود: روند مبارزه شیمیایی با افت سن غلات در دو بازده زمانی «سن مادر و پوره سن» در سطح وسیعی از مزارع غلات با مشارکت، همت و همکاری فعالانه کشاورزان حوزه عمل صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد بیان کرد: وسعت مبارزه؛ رشد دو برابری را نسبت به سال زراعی قبل نشان می‌دهد و تاکنون در شهرستان خرم‌آباد سابقه نداشته است.

وی عنوان کرد: در بازدیدهای به عمل‌آمده از سیلوهای غله شهرستان خرم‌آباد خوشبختانه بنا به اظهارنظر کارشناسان؛ گندم تحویلی از حداقل درصد سن زدگی برخوردار بوده و قابل‌مقایسه با سال‌های قبل نیست.

مهندس بیرانوند ضمن تشکر از تلاش‌ها و زحمات کشاورزان و کارشناسان حوزه عمل، اظهار امیدواری کرد که در سال زراعی آتی حداقل مشکلات را درزمینهٔ مبارزه با سن داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات