امام جمعه زابل:

عدم استفاده از فرصت ها و تولیدات داخلی رکود در کشور و مشکلات معیشتی را دربردارد/ شهرستان نیمروز سرشار از معادن آنتیموان

حجت الاسلام والمسلمین کیخا گفت: استفاده نکردن از فرصت ها و تولیدات داخلی موجب رکود در کشور و مشکلات معیشتی می شود بنابراین انتظار می رود واژه اقتصاد مقاومتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۱۳۰۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
حجت الاسلام علی اکبر کیخا در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان ابراز کرد: اقتصاد مقاوم و اقتصاد مقتدر اقتصادی است که دشمن نتواند از طریق آن تزلزل در کشور ایجاد کند بنابراین اگر اقتصادی براساس نفت پایه ریزی شود در واقع آن کشور مستعمره استکبار می شود همان گونه که عربستان در حال حاضر اینگونه است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی از تکیه بر نفت فاصله گرفته و به تولید و اشتغال روی آورده شود که در این راستا با توجه به وجود انواع نعمت ها در کشور از قبیل معادن، دریا، جنگل و حتی کویر در صورت استفاده مناسب و اقتصادی از آن ها می توان به اقتصادی پویا و مقاومتی دست یافت.

حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه در شهرستان نیمروز معدن آنتیموان کشف شده که در سلاح های نظامی به کار می رود، ادامه داد: قبل از این که معدن آنتیموان شهرستان نیمروز کشف شود چین رتبه اول را در این زمینه در جهان از آن خود کرده بود که با بهره برداری از این معدن در نیمروز می توان به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تکیه و گرایش خاصی به تولیدی که خود به خود اشتغالزاست دارد، تاکید کرد: سیستان با داشتن موقعیت خاص جغرافیایی و آب وهوای شگفت انگیز می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی گام مهمی بردارد.

امام جمعه زابل افزود: گیاهان دارویی تولید شده در سیستان و بلوچستان منحصر به فرد و مورد توجه ویژه است همچنین همسایگی با کشور افغانستان که به انواع محصولات موجود در ایران اسلامی نیاز دارد خود می تواند نقش به سزا و ارزنده ای در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه صنعت توریست درمانی را می توان در منطقه سیستان به دلیل مجاورت با افغانستان تقویت کرد، گفت: طرح کوثر با محوریت هر طایفه وفامیل یک کارخانه یا کارگاه تولیدی ایجاد کند پایه ریزی شده تا از این طریق سبب تقویت روحیه جهادی و انقلابی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار