سید جواد حسینی کیا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با نقش عفاف و حجاب در دولت دوازدهم اظهار داشت : یکی از خصایل دولت جمهوری اسلامی در مورد مقوله عفاف و حجاب فراهم کردن زیرساخت های عفاف و حجاب است و باید به گونه ای کارها پیش روند که خود زنان و دختران ما به سمت عفاف و حجاب کشیده شوند و از سویی ظرفیت ارتقا مقوله عفاف و حجاب را انجام دهند.
کد خبر: ۸۸۸۱۳۱۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در  کرمان ، سید جواد حسینی کیا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با نقش عفاف و حجاب در دولت دوازدهم اظهار داشت : یکی از خصایل دولت جمهوری اسلامی در مورد مقوله عفاف و حجاب فراهم کردن زیرساخت های عفاف و حجاب است و باید به گونه ای کارها پیش روند که خود زنان و دختران ما به سمت عفاف و حجاب کشیده شوند و از سویی ظرفیت ارتقا مقوله عفاف و حجاب را انجام دهند.
وی گفت : به عنوان مثال دولت می تواند ابتدا از کارکنان خود در این زمینه شروع نماید و کسانی را که در مقوله عفاف و حجاب پیشگام هستند را ترغیب و تشویق کند و نسبت به ارتقای جایگاه اداری آن ها یکی از فاکتورهای ارتقا را مقوله عفاف و حجاب قرار دهد.
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : از سوی دیگر صدا و سیما و تمام کسانی که صاحب تریبون هستند نیز در بحث فرهنگ سازی این مقوله وظایفی دارند .
حسینی کیا عنوان کرد : دولت موظف است رعایت مقوله عفاف و حجاب را به عنوان شاخصی در سیستم ادرای قرار دهد تا رعایت نکردن این مقوله باعث تنزل یا برکنار کردن آن ها شود و اگر کسی هم در این مقوله کوتاهی کرد دولت می تواند با آن ها برخورد کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی عدم اراده دولت برای برخورد با این مقوله را بخشی از ناهنجاری های اجتماعی دانست و بیان کرد : چون دولت ها نیازمند رای هستند و بیشترین رای مردم هم رای قشر خاکستری جامعه است بنابراین سعی می کنند در این مقوله ورود پیدا نکنند و این خود باعث افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود .
وی ادامه داد : امیدواریم دولت دوازدهم بتواند در این مقوله جدی وارد عمل شود و با کار کارشناسی برای کسانی که در سیستم اداری قرار دارند بخشی از فرهنگ آن ها را اغنا کند تا خودشان به سمت عفاف و حجاب بروند و با بخشی از هنجارشکنان که زیر بار این مقوله نمی روند وعفاف و حجاب مناسبی ندارند برخورد شود تا از سیستم اداری تنزل پیدا کنند .
حسینی کیا در پایان اظهار داشت : اگر دولت کمی مقتدر و تواناتر وارد عمل شود مطمئنا می تواند بخشی زیادی از مقوله عفاف و حجاب را از جایگاهی که اکنون دارد ، تغییر دهد.
ارسال نظرات