نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار:
نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار گفت: عمده ترین نیاز امروز مناطق محروم مغان سرمایه گذاری است که باید به جد از سوی دولت مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۸۱۳۴۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل ازپایگاه خبری صبح مغان،شکور پورحسین، نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ، با یادآوری پتانسیل های بالفعل و بالقوه شهرستان های پارس آباد و بیله سوار گفت: وجود گمرک در شهرستان بیله سوار، این شهر را به دروازه کشورمان به حوزه قفقاز و جمهوری آذربایجان تبدیل کرده است.

وجود دو شرکت بزرگ کشت و صنعت مغان و پارس که در زمینه دامپروری و کشاورزی فعالیت میکنند همچنین زمین های حاصلخیز در این شهرستان ها سبب شده است که این دو شهرستان بخصوص پارس آباد به سرعت رشد نماید.

وی افزود: عمده ترین نیاز امروز منطقه سرمایه گذاری است که باید به جد از سوی دولت محترم مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار با اشاره به حضور مهندس نعمت زاده در استان در سالهای گذشته ادامه داد: همانطوریکه حضور شما در آن سالها دو کارخانه سیمان اردبیل و لاستیک سازی آرتاویل را به اردبیل به ارمغان آورده است انتظار دارم با حضور شما یک طرح مهم صنعتی متناسب با نیاز منطقه در پارس آباد و بیله سوار شروع به کار شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت دولت از استان های محروم گفت: شهرستان های پارس آباد و بیله سوار جز شهرهای محروم استان اردبیل بوده که عنایت ویژه دولت در جهت ارایه تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان صنایع را میطلبد چون که این واحدها توانایی بازپرداخت تسهیلات با 18 درصد را ندارند و در نتیجه موجبات رکود این واحدها شده است.

پورحسین با اشاره به تکلیف مجلس به دولت جهت سرمایه گذاری در مناطق محروم گفت: انتظار داریم با توجه به تلکیف و اجازه مجلس محترم به دولت جهت سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مناطق، این سرمایه گذاری توسط این سازمان برای خروج منطقه از محرومیت را انجام بدهد.

پورحسین با توجه به قابلیت بافت فرش در منطقه و اشتغال بیش از 32 هزار نفر از مردم استان در امر فرش بافی خواستار توجه ویژه دولت و ارایه تسهیلات ارزان قیمت و با بهره کم برای گسترش این صنعت در منطقه شد.

وی در این جلسه خواستار کمک و عنایت ویژه دولت و وزیر محترم به احداث کارخانجات مدرن روغن کشی با توجه به کشت حدود 5000 هکتار از اراضی منطقه به انواع دانه های روغنی، تخصیص اعتبارات ویژه به زیرساخت های ناحیه صنعتی و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اولتان، ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی، ایجاد کارخانه تولید ادوات کشاورزی با توجه به کشاورزی بودن منطقه و احداث سیلوی گندم با توجه به تولید 150 هزار تن گندم در منطقه را خواستار شد..

نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، قول مساعد و ویژه برای پیگیری نمودن و حل مشکلات منطقه را داد.

همچنین وی قول داد در اولین فرصت ضمن سفر به منطقه از نزدیک منطقه را بازدید نموده و دستورات لازم را صادر نمایند.

ارسال نظرات