فراخوان سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت اعلام شد.
کد خبر: ۸۸۸۱۳۷۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه اصحاب رسانه و نیز شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های خبری و اطلاع‌رسانی سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر حوزه ایثار و شهادت را در دو بخش سراسری و استانی برگزار می‌کند.
 

این جشنواره با هدف تقویت روند هم‌اندیشی، همدلی و همکاری فعالان رسانه‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران در عرصه‌های مشترک و وظایف متقابل، تبادل تجربیات و تلاش مشترک برای رفع موانع، توسعه همکاری و تقویت تعاملات دو سویه مثبت،  معرفی و تقدیر از موفق‌ترین فعالان رسانه‌ای حوزه ایثار و شهادت و   شناسایی، معرفی و الگوسازی از بهترین مصادیق فعالیت خلاق، مبتکرانه، موفق، پرمخاطب، پرمحتوا، جذاب و ماندگار در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای مرتبط با ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

 

این جشنواره در بخش‌های مختلف مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبری، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و در بخش ویژه نیز به انتخاب هیئت داوران از رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

خبر، گزارش، مقاله، گفتگو، عکس، فیلم و چند رسانه‌ای از موضوعات قابل شرکت در جشنواره اعلام شده است.

در این فراخوان همچنین در خصوص تعریف عملیاتی موضوعات آمده است: خبر شامل هر نوع خبر تولیدی، کنفرانس خبری، گزارش شامل انواع گزارش مانند گزارش خبری، گزارش تحقیقی، گزارش توصیفی، گزارش تحلیلی، گزارش از مکان، گزارش از شخص،‌ مقاله شامل سرمقاله، یادداشت، مقاله تحقیقی، گفتگو شامل گفتگوی خبری، گفتگوی عمقی، میزگرد، عکس شامل عکس‌های خبری و موضوعی، گزارش تصویری، فیلم شامل فیلم‌های خبری، کلیپ‌های خبری، فیلم‌های کوتاه خبری، گفتگوی تصویری و چند رسانه‌ای شامل صفحات و برنامه‌های خبری چند رسانه‌ای، پادکست، اینفوگرافیک، موشن گرافیک می باشد.

شرکت کنندگان در جشنواره می‌بایست عضو یکی از رسانه‌های معتبر و رسمی کشور باشند، کلیه خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سال 1395 در خصوص فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه ایثار و شهادت فعال بوده‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند و آثار خود را که در سال 1395 تهیه، تولید و پخش شده است ارسال کنند و آثار رسانه‌های سراسری و استانی به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.

 

در این فراخوان در خصوص نحوه ارسال آثار و مدارک مورد نیاز آمده است: ثبت نام در جشنواره به صورت اینترنتی بوده و شرکت کنندگان می‌توانند با مراجعه به لینک جشنواره به آدرس jashnvareh.Hayat.ir  ثبت نام کنند.

 

آثار دریافتی سراسری و استانی به صورت جداگانه توسط هیئت داوران و بر اساس شاخص‌های تخصصی از جمله موارد زیر ارزیابی خواهند شد و از خبرنگاران منتخب بخش‌های مختلف تقدیر به عمل خواهد آمد.

مقررات جشنواره:

1 - آثار ارسالی باید بر اساس شرایط مندرج در فراخوان و به صورت تفکیک شده برای هر یک از بخش‌ها باشد.

2 - در این جشنواره آثاری مورد بررسی قرار خواهند گرفت که در طول سال 1395 تولید شده باشند.

3 - تکمیل و ارسال فرم درخواست شرکت در جشنواره به صورت دقیق و کامل، الزامی است.

4 - خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شرکت کننده در جشنواره فقط می‌توانند در 2 بخش از 7 بخش (خبر، گزارش، مقاله، گفتگو، عکس، فیلم، چند رسانه‌ای) شرکت کنند و برای هر بخش فقط 2 اثر از آثار خود را ارسال نمایند. لذا در مجموع 4 اثر که احتمال بیشتری برای کسب امتیاز دارد ارسال شود.

5 - در صورت گروهی بودن فعالیت، اسامی اعضای گروه قید شود.

6 - در گزارش‌های صوتی و تصویری باید مشخصات برنامه و زمان پخش آن در رسانه مربوط ذکر شود.

7 - به آثاری که پس از تاریخ 16 تیر 1396 ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

8 - شرکت‌کنندگان در جشنواره فقط می‌توانند در یکی از بخش‌های سراسری و یا استانی شرکت نمایند.

این جشنواره 16 مرداد ماه 96 برگزار خواهد شد.

نشانی و شماره تماس دبیرخانه جشنواره تهران - خیابان آیت‌الله طالقانی- بعد از چهار راه شهید آیت الله مفتح- خیابان ملک‌الشعرای بهار (شمالی)- پلاک 5- ساختمان شهید سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران - طبقه اول - مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، شماره تماس 88828702 - خانم سیف، شماره نمابر 88309288، شماره پیامک 20001279، آدرس لینک جشنواره jashnvareh.hayat.ir و آدرس سایت www.hayat.ir و www.isaar.ir می‌باشد.

انتهای خبر/7727

ارسال نظرات