عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با«بسیج»:
فلاحتی گفت:اگر این شرایط بهانه ای باشد تا بهترین نیروهای کارآمد ما به خاطر مثلاً یک سانت قد از این عرصه مهم و تعلیم و تربیت باز بمانند هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد.
کد خبر: ۸۸۸۱۴۰۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه باشرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان شغل معلمی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگا‌ه‌های اجرایی کشور مانند قد و وزن مناسب، نداشتن مشکلات در بینایی و شنوایی و بسیاری بیماری‌ها اظهار داشت: معمولاً دستورالعمل هایی در این زمینه داده می شود که ما دچار افراط و یا تفریط می شویم.

وی افزود: زمانی به قدری فضای استخدامی را آزاد و باز گذاشتند که هر کسی که از راه می رسید با ساده ترین راه به بخش تعلیم و تربیت به صورت رسمی پیمانی و یا حق التدریسی راه می یافت؛ به گونه ای که برخی افراد دچار بیماری هایی بودند و در اواسط سال به مشکل بر می خوردند و امکان ادامه درس دادن را در کلاس نداشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هم به قدری در پذیرش و استخدام معلمان سخت گیری می کنند که باعث نگرانی افراد علاقمند به حرفه معلمی شده است. افراط و تفریط نقیصه ای است که در این دستورالعمل ها وجود دارد.

فلاحتی خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه باید از مجاری قانونی به اصلاح ساختار ها بپردازند که شاهد این مسائل نباشیم و منطقی به این قضایا ورود کنیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس تصریح کرد: ما به هر میزانی که برای جذب نیروهای کارآمدتر در آموزش و پرورش تلاش کنیم به همان میزان به توسعه کشور کمک کرده ایم طبیعی است که فردی که خواستار کار کردن در نظام تعلیم و تربیت است باید شاخص های اختصاصی و عمومی را مانند سلامت جسم و روح و روان و تیپ شخصیتی و ظاهری داشته باشد چراکه شخصیت و ظاهر افراد هم مهم است و ما منکر آن نیستیم اما مواردی مانند تعهد، وجدان کاری و تخصص لازم هم باید در حرفه معلمی ملاک قرار بگیرند و اعمال شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: البته اگر وزارت آموزش و پرورش بتواند برای همه افراد این ملاک ها و شرایط را اعمال کند و رابطه بر ضابطه نچربد کار غیر منطقی نیست.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اگر حساسیت ها منطقی باشد و خیلی سختگیرانه نباشد و از طرف دیگر خیلی آسان و باز هم نباشد مشکلی به وجود نخواهد آمد. بنده نگران اجرای صحیح این کار هستم اگر این شرایط بهانه ای باشد تا بهترین نیروهای کارآمد ما به خاطر مثلاً یک سانت قد از این عرصه مهم و تعلیم و تربیت باز بمانند هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد اما اگر به نحوی تدارک دیده باشند که بر مبنای عقلانی که اولویت سنجی شده باشد ضمن اینکه قابلیت انعطاف پذیری هم داشته باشد می توان آن را پذیرفت. بنده به اجرای این مسئله نگران هستم تا اصل آن.


ارسال نظرات