"مخمصه" عنوان نمایشگاهی است که با هدف پرداختن به مقوله اعتیاد و بیان هنرمندانه آسیب‌های جانبی این بلای خانمان‌سوز در زنجان برگزار شده است.
کد خبر: ۸۸۸۱۴۱۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان گفت: همزمان با هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، نمایشگاه کانسپچوال آرت با عنوان "مخمصه" روز شنبه ۱۰ تیر افتتاح شد.

ایرانه حیدری : "مخمصه" عنوان نمایشگاهی است که با هدف پرداختن به مقوله اعتیاد و بیان هنرمندانه آسیب‌های جانبی این بلای خانمان‌سوز برگزار شده است.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه از آثار سیده نیلوفر محمودیان در محل گالری هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان برگزار شد.

حیدری گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۰ در محل گالری هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) جهت بازدید علاقه‌مندان و عموم مردم دایر است.

ایرانه حیدری در ادامه افزود: کانسپچوال آرت ( Conceptual Art ) به معنای هنر مفهومی است، هنری که بیان معنی و مفهومی خاص، مهمترین وجه اثر بوده و هدف از آن فقط ارائه اندیشه خارج از هر فرم و ساختاری است.

هنر مفهومی شکلی از بیان هنری است که می‌کوشد تا با نیروی ذهن به اثر جنبه هنری داده و آن را از قید و بند فیزیک و ظاهر کار تا حدی آزاد نماید. در این راه، هنرمند از هر آنچه که دوست دارد و یا مناسب با هدف و بیان فکرش است برای عینیت بخشیدن به تفکر و آرمانش استفاده می‌کند، این ابزار ممکن است با هم ناهمخوان باشد مانند شیشه، خاک، چوب، پارچه، میز شکسته، کتاب، بدن انسان، چراغی کهنه و....

هنرمند ابزار مادی را بی‌اهمیت، از بین رفتنی، دور از زیبایی‌شناسی دانسته و تنها برای انتقال مستقیم یک مفهوم یا تصور از آنها سود می‌جوید. این مفهوم یا تصور معمولا آگاهی به مکان و یا رویداد یا تصور و برداشتی فنی از علم یا فلسفه است، گاهی نیز هنرمند در پی بیان اعتراضش به واقعه‌ای با بیانی متفاوت است.

در نمایشگاه مخمصه، هنرمند بر آن بوده که با استفاده از عناصر بصری و همچنین اشیاء، به معضل اعتیاد که یک آسیب اجتماعی متداول در جامعه است بپردازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان در خصوص سابقه سیده نیلوفر محمودیان نیز افزود: محمودیان کارشناس ارتباط تصویری بوده و پیش از این نمایشگاه انفرادی عکس خود را با عنوان "باز این چه شورش" با موضوع عاشورایی برگزار کرد. سیده نیلوفر محمودیان تاکنون بیش از ۲۰ مقام کشوری و بین‌المللی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است .

ارسال نظرات