نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری از برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله سیدابوالقاسم دهکردی و گرامی‌داشت هفته فقاهت و مرجعیت در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۱۴۵۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت گرامیداشت هفته فقاهت و مرجعیت و نکوداشت آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی با اشاره به 6 شوال سالروز ارتحال این عال ربانی، گفت: این مرجع بزرگوار شخصیت بزرگ و عظیم علمی و فقهی و انصافا از استوانه‌های فقه و فقاهت در استان چهارمحال و بختیاری است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علی‌رغم تمام کارهایی که در سالیان گذشته در جهت معرفی شخصیت آیت‌الله دهکردی انجام شده، گویا هیچ حرکتی صورت نگرفته است گفت: متاسفانه این شخصیت ناشناخته مانده است.

وی، افزود: وقتی از مردم در مورد آیت‌الله دهکردی سوال می‌شود، اکثر قریب به اتفاق مردم استان با نام ایشان هم آشنا نیستند و اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند چه برسد به آن که بخواهند با زندگی و راه او آشنا باشد و این یک ضعف جدی است که ضرورت دارد این گونه چهره‌ها و دیگر چهره‌هایی فقهی و علمی و دیگر نخبگان را به استان نشان بدهیم که خودیابی استان را بالا ببریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: استان ظرفیت‌های فراوان همچون آیت الله دهکردی دارد و باید بداند که این ظرفیت‌ها را دارد و تلاش کند این ظرفیت‌ها را مدام و مستمر بشناسند و به جامعه و کشور معرفی کند که لازمه این شناخت و معرفی برگزاری مراسم نکوداشت و گرامیداشت برای این شخصیت‌ها است.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: کنگره‌ای که امسال بناست برای نکوداشت عالم گرانقدر آیت‌الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی برگزار شود، مدخلی برای کار مستمر و هر ساله برای شناساندن ابعاد شخصیتی این عالم عالی‌قدر و سایر علمای چهارمحال و بختیاری است.

وی، گفت: این نکوداشت با هدف تبیین شخصیت آیت الله دهکردی و نشان دادن این شخصیت به نسل جوان و همچنین ضرورت معرفی و تبیین جایگاه فقه و فقاهت برگزار می شود, که جامعه بیش از این‌ها بداند فقه و فقاهت در طول تاریخ در نگه داشتن اسلام و سرسفره اسلام نشاندن جامعه بشری تا به امروز نقش اول را ایفا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه؛ روی آوردن جوانان به فقه و فقاهت و دین و فرهنگ اسلام را از اهداف این نکوداشت دانست که در روز پنج شنبه 15 تیرماه 1396 ساعت 10 صبح در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد گفت: اگر اشکال و ایرادی در اجرای برنامه وجود داشته باشد، نباید متولیان امر را مأیوس کند؛ چرا که این ورود به کار است و به حول قوه الهی هرسال این برنامه بهتر و آن گونه که شایسته و لازم است برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: انتظار دارم که مردم استان اقبال ویژه به این برنامه داشته باشد چرا که استان ذخائر علمی و فقهی فراوان دارد که این ذخائر را باید به خودشان و هم به دیگران بشناسانند و به این داشته‌های عظیم افتخار کنند و ببالند.

وی، با اشاره به شخصیت والای آیت‌الله دهکردی افزود: آیت‌الله جعفر سبحانی در کتاب طبقات الفقهای خود بخشی را به شرح زندگی آیت‌الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی اختصاص داده‌اند و این نشان از عظمت شخصیت ایشان دارد مردم استان باید بدانند چه مفاخری در استان داشته‌اند.

امام جمعه شهرکرد همچنین به برگزاری نکوداشتی درخور شخصیت آیت‌الله دهکردی در هفته فقاهت تاکیدکرد و گفت: هدف فقط معرفی این عالم گرانقدر به افراد محدود حاضر در کنگره نیست بلکه همه باید ایشان را بشناسند و آماده کردن فضای شهری در تحقق این هدف بسیار مهم است، لذا شهر باید کاملا حال و هوای برگزاری این نکوداشت را داشته باشد.

ارسال نظرات