آغاز فعالیت های تابستانی دانش آموزان در شهرستان ابهر

آغاز فعالیت های تابستانی دانش آموزان در شهرستان ابهر طی مراسمی و با حضور مسئولین شهرستان ابهربه صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۳۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم افتتاحیه ی فعالیت های تابستانی دانش آموزان ابهر با حضور محمود عظیمی و مریم شعبانی روسای ادارات تربیت بدنی و فرهنگی و هنری اداره کل، در محل دبیرستان نمونه امام صادق(ع) ابهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مریم شعبانی رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان زنجان ضمن قدردانی از زحمات مسئولان آموزش و پرورش ابهر به سبب برنامه ریزی منسجم در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان گفت: مشارکت اولیا و ھمکاری ادارات و نهادها با آموزش و پرورش زمینه ساز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

محمود عظیمی، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اوقات فراغت دانش آموزان، براجرای برنامه های متنوع ورزشی و فرهنگی در قالب کلاس ها و کانون های آموزشی درون مدرسه ای و برون مدرسه ای تأکید کرده و این فرصت را برای دانش آموزان طلایی شمرد.

وی افزود:غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح و اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا نمودن استعدادهای ورزشی دانش آموزان از مهمترین برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت در سطح استان می باشد.

عظیمی تصریح کرد: شروع فصل تابستان و آغاز فعالیت های ورزشی و اوقات فراغت دانش آموزان بهترین فرصت برای دست یابی به اهداف عالی در حجهت رشد و تعالی فرهنگ جامعه بزرگ دانش آموزان است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی اداره کل گفت: شاداب سازی مدارس و ایجاد روحیه نشاط در دانش آموزان ، اجرای دقیق برنامه های پیش بینی شده در راستای اجرای دستورالعمل کانون های ورزشی برون مدرسه ای و درون مدرسه ای در مناطق 14 گانه استان و همچنین برگزاری شایسته ی فعالیتهای ورزشی و اوقات فراغت دانش آموزان از اولویت های ما در استان است.

در ادامه کریم مسگر جماعت معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ابهر با تاکید بر لزوم استفاده از کلیه ظرفیت ها و توانایی های منطقه جهت جذب و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: ما باید بیدار باشیم و با اجرای برنامه های متنوع در مراکز بهبود اوقات فراغت دانش آموزی اجازه ندهیم تا نظام سلطه به اهداف شوم خود در تهاجم فرهنگی دست یابد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش ابهر در تابستان 96 فعالیت های خود را در 60 پایگاه تربیتی و ورزشی با حضور 10 هزار دانش آموز در رشته های متنوع انجام خواهد داد از ثبت نام 30 دانش اموز در رشته قالی بافی خبر داد.

مسگر جماعت با اشاره به این که کسب مهارت های زندگی و کمک به اقتصاد خانواده در قالب فعالیت های تولیدی از برنامه های این مدیریت در قالب فعالیت های تابستانی است از مشارکت 50 دانش آموز ابهری در طرح «مزرعه من» جهت تولید محصولات کشاورزی ارگانیک با همکاری اداره جهاد کشاورزی خبر داد.

گفتني است در حاشيه اين مراسم، حرکات نمایشی توسط تیم های ورزشی دانش آموزی به اجرا در آمد.

ارسال نظرات