، حمایت از رشته‌های مختلف صنایع دستی، حمایت از بخش گردشگری و حمایت از بخش شیلات از نمونه‌های حمایت‌های صندوق در سطح استان است.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۳۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید استان زنجان با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی گفت: تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به خوشه‌های کفش زنجان اعطا می‌شود.

ناصر وفائی با بیان اینکه این صندوق بزرگترین نهاد حامی مالی کسب و کارهای کوچک است، افزود: حمایت از رشته‌های مختلف صنایع دستی، حمایت از بخش گردشگری و حمایت از بخش شیلات از نمونه‌های حمایت‌های صندوق در سطح استان است.

وی با انتقاد از مغفول ماندن فرهنگ کار دسته جمعی در صنعت کفش هیدج در راستای برندسازی واحد برای این کفش، اظهار داشت: در راستای حمایت از برندهای داخل کشور تا سقف 100 میلیون تومان به آنها تسهیلات داده می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید استان زنجان تصریح کرد: هرچند میزان تسهیلات داده شده کم بوده است ولی بدلیل نرخ سود کم آنها یعنی 4 درصد استقبال زیادی از این تسهیلات اخذ این تسهیلات شده است که نمونه‌ای از آن برند چشمه‌سار در استان است.

وی با بیان اینکه 23 درصد تسهیلات به بخش صنعت و 20 درصد به بخش کشاورزی داده شده است، افزود: 57 درصد تسهیلات به بخش خدمات پرداخت شده و دلیل این امر این است که اشتغال‌زایی در این بخش 10 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری آن است.

مدیر عامل در مورد جنسیت گیرندگان تسهیلات بیان کرد: 86/4 درصد مردان بیکار و 13/6 درصد زنان بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد گیرندگان تسهیلات دارای تحصیلات زیر دیپلم و 28 و نیم درصد بالای دیپلم بوده‌اند، در مورد نوع سکونت آنها عنوان کرد: 70 درصد در مناطق شهری و 30 درصد در مناطق روستایی از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شدند.

ارسال نظرات