خبرهای داغ:
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی:

توجه به مسائل نوجوانان و دانش‌آموزان ضرورت دارد

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی در نشست خبری خود گفت: توجه به مسائل نوجوانان و دانش‌آموزان به صورت جدی و دقیق ضروری است چراکه در حوزه دانش‌آموزی و نوجوانان چالش‌های جدی و اساسی وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۳۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن محمدزاده با بیان این که آسیب‌های اجتماعی پراهمیت‌ترین مساله در کشور است، افزود: در این حوزه همه فعالان فرهنگی و اجتماعی باید وارد کار شوند چراکه آسیب‌های اجتماعی محدود به یک گروه خاص نیست.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تنها تشکل در آموزش و پرورش است که فعالیت‌های این مجموعه به لحاظ تشکیلاتی با هدایت و نظارت نماینده رهبری مدیریت می‌شود، افزود: در حال حاضر این مجموعه فعالیت‌های متنوعی برای دانش‌آموزان دارد.

محمدزاده اضافه کرد: این حوزه بیشتر در زمینه موضوع‌های تربیتی و آموزشی است بنابراین رسانه‌ها زیاد به مسائل این حوزه حساس نشده‌اند این در حالی که بسیاری از نابسامانی‌هایی که در جامعه وجود دارد در صورت ریشه‌یابی به دوران نوجوانی برمی‌گردد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اگر راهکاری برای مسائل موجود نداشته باشیم به طور قطع در حوزه‌های مختلف احتمال تشدید آسیب‌ها زیاد است.

محمدزاده با اشاره به این که توجه به مسائل نوجوانان و دانش‌آموزان به صورت جدی و دقیق ضروری است، افزود: باید در این زمینه به مسئولان کمک کنیم تا با برنامه‌ریزی وضعیت فضای موجود را بهبود ببخشیم.

وی با بیان این که در سال تحصیلی گذشته برنامه‌های بسیار متنوعی برگزار شده است، ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی پراهمیت ترین مسله در کشور به شمار می رود به طوری که شورایی برای حل آسیب‌های اجتماعی تشکیل یافته است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که در فضای دانش‌آموزی این آسیب‌ها به صورت جدی خود را نشان می دهد، اظهار تاسف کرد و گفت: در برخی از موارد این آسیب‌ها به سطح ابتدایی نیز کشیده شده با وجودی که اقداماتی هم صورت گرفته ولی آسیب ها جدی است.

محمدزاده گفت: این آسیب‌ها باید با ارائه راهکار مدیریت شود به طوری که باید در ابتدا وجود آسیب را قبول کنیم چرا که کتمان یک مسئله منجربه تشدید مسائل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید آسیب ها را شناسایی کرده و پس از شناخت موضوع، آسیب موجود را پپذیریم و با علت‌یابی درصدد رفع آن باشیم.

محمدزاده یکی از دلایل عمده وجود آسیب‌ها را آشنا نبودن اولیا با روش های تربیتی فرزندان دانست و گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش با موضوع فضای مجازی درگیر است.

وی گفت: دانش‌آموزان به علت حضور در فضای مجازی مانند شبکه‌های اجتماعی، بازی های موبایل و کامپیوتری به درس ها و حتی برنامه های تفریحی و ورزشی نمی تواند برسند چراکه همه زمان خود در این فضا سپری می کنند.

محمدزاده با بیان این که سواد استفاده از فضای مجازی باید گسترش یابد، افزود: برای مدیریت حضور دانش آموزان در فضای مجازی باید سواد رسانه ای به اولیا دانش آموزان و معلمان اموزش داده شود تا بتوانند پس از شناسایی آسیب‌ها با دانش آموزان بر اساس آن رفتار و برخورد علمی داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بستر مورد نیاز برای انجام این فعالیت‌ها وجود دارد بنابراین در صورت هدایت و مدیریت، این فعالیت ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها